ارسال ۷۲۰ قلم کالا تجهیزات فنی و حرفه ای و کار دانش به مدارس خراسان شمالی


در اقدامی بی‌سابقه که به منظور ارتقای سطح آموزشی در استان خراسان شمالی صورت گرفت، معاون امور عمرانی استاندار این استان، از ارسال ۷۲۰ قلم کالای تجهیزات فنی و حرفه‌ای و کار دانش به مدارس استان خبر داد. این اقدام با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال انجام شده و گامی بزرگ در جهت توسعه آموزش‌های کاربردی در استان محسوب می‌شود.

افزایش کارآمدی آموزش با تجهیزات نوین

مهدی رشیدی، در مراسم ارسال این تجهیزات، تاکید کرد که ۴۴ درصد از هنرستان‌های استان در بخش عملی و ۵۶ درصد در بخش نظری فعالیت دارند. او بر لزوم تغییر این تناسب و ایجاد اتصال میان علم و عمل به منظور تقویت بخش عملی و کاربردی هنرستان‌ها تاکید کرد.

ساخت ۱۰ هنرستان جدید در خراسان شمالی

رشیدی همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰ هنرستان جدید در استان خبر داد و افزود که زمین‌ها و املاک مورد نیاز برای این پروژه‌ها آماده‌سازی شده‌اند. این اقدام با همکاری بخش صنعت و معدن استان صورت گرفته و گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان است.

ارتقای زیرساخت‌ها و جذب نیروهای جوان

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد که بهبود و نوسازی زیرساخت‌های هنرستان‌ها به جذب نیروهای انسانی جوان و مستعد به این مراکز کمک شایانی خواهد کرد. این اقدامات نه تنها سطح کیفی آموزش‌ها را افزایش می‌دهد بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان ایجاد می‌کند.

مشارکت بالای مردم خراسان شمالی در انتخابات

در بخش دیگری از سخنان خود، رشیدی به حضور پرشور مردم خراسان شمالی در انتخابات اشاره کرد و این مشارکت را نشان‌دهنده همبستگی و تعهد مردم استان به اهداف نظام و انقلاب اسلامی دانست. او از مردم به خاطر مشارکت بالا در انتخابات تقدیر کرد و آن را مایه افتخار استان برشمرد.

نتیجه‌گیری

تلاش‌های انجام‌شده در خراسان شمالی برای ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، نمونه‌ای بارز از تعهد مسئولان استانی به پیشرفت و توسعه پایدار است. با این حرکت رو به جلو، خراسان شمالی می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها در زمینه توسعه آموزش‌های کاربردی و تقویت زیرساخت‌های آموزشی تبدیل شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *