سد قیز قلعه سی با حضور رئیسی و الهام علی اف افتتاح شد

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در سفری به استان آذربایجان شرقی، سد قیز قلعه سی را در شهرستان خداآفرین به همراه الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از ورود به تبریز، با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و سایر مقامات محلی، راهی شهرستان خداآفرین شد و در مراسم افتتاح این سد مشترک بین ایران و آذربایجان شرکت کرد.

سد قیز قلعه سی که بر روی رودخانه ارس احداث شده است، از جمله طرح‌های مهم عمرانی در منطقه شمال غرب کشور به شمار می‌رود و نقش مهمی در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت منطقه خواهد داشت.

رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به روابط دوستانه و همسایگی بین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: “احداث این سد نمادی از همکاری و همدلی دو ملت ایران و آذربایجان است و امیدواریم شاهد اجرایی شدن سایر طرح‌های مشترک بین دو کشور نیز باشیم.”

الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این سد، گفت: “سد قیز قلعه سی نمونه‌ای از همکاری‌های ثمربخش بین دو کشور است و منافع آن به طور مشترک به نفع مردم ایران و آذربایجان خواهد بود.”

گفتنی است که سد قیز قلعه سی با ظرفیت ذخیره سازی 150 میلیون مترمکعب آب، سالانه 25 میلیون مترمکعب آب شرب، 100 میلیون مترمکعب آب کشاورزی و 25 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، رئیس جمهور از یک طرح دیگر در تبریز نیز بازدید و آن را افتتاح خواهد کرد.

این سومین سفر استانی آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی در سه سال گذشته است.

در سفرهای قبلی، رئیس جمهور ده‌ها طرح عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و فرهنگی در این استان افتتاح کرده بود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *