افزایش قیمت نفت در پی طوفان فرانسیس و کاهش نگرانی‌ها درباره تقاضا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه، ۲۱ شهریور، با افزایش قابل توجهی روبرو شد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۲ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۷۱ سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵۶ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۳۱ سنت معامله شد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که پیش از این، نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا برای نفت و پیش‌بینی‌های اوپک پلاس مبنی بر کاهش تقاضا در سال‌های جاری و آتی، باعث کاهش قابل توجه قیمت نفت شده بود. با این حال، به نظر می‌رسد در حال حاضر، نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه نفت آمریکا به دنبال طوفان گرمسیری فرانسیس، بر نگرانی‌ها درباره ضعف تقاضا غلبه کرده است.

طوفان فرانسیس به عنوان یک عامل مهم در افزایش قیمت نفت شناسایی شده است. این طوفان با ایجاد اختلال در تولید نفت در برخی مناطق آمریکا، باعث شده است تا عرضه نفت در بازار جهانی کاهش یابد و در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

با توجه به نوسانات اخیر قیمت نفت، تحلیلگران بازار انرژی بر این باورند که عوامل مختلفی از جمله وضعیت آب و هوا، سیاست‌های کشورهای تولیدکننده نفت، و تحولات اقتصادی جهانی، همچنان بر قیمت نفت تاثیرگذار خواهند بود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *