بلینکن : خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

در گفت‌وگویی جریان اجلاس داووس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعتراف کرد: “خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بود.” او به وضوح بیان کرد که این تصمیم باعث از دست رفتن توافق و همکاری‌های مهمی شد.

تحلیل اظهارات درباره لغو ترامپ توافق هسته‌ای

وی در پاسخ به اظهارات مبنی بر لغو توافق هسته‌ای توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، افزود: “اکنون ما در جایی هستیم که نباید باشیم چرا که دیگر توافق نداریم و این عمیقا مایه تاسف است.”

تأکید بر اهمیت حضور آمریکا در منطقه

آنتونی بلینکن بر اهمیت حضور آمریکا در منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: “بسیاری از مردم خواستار حضور آمریکا در منطقه هستند.” او به واقعیت امنیتی منطقه اشاره کرد و نیاز به تدابیر امنیتی بیشتر را بیان کرد.

موقعیت آمریکا در جنگ غزه و نگرانی‌ها

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد جنگ غزه اظهار نگرانی کرد و افزود: “در نهایت اسرائیلی‌ها باید در امنیت به سر ببرند.” وی به اهمیت جلوگیری از تکرار وقایع ناخوشایند اشاره کرد.

پیوستن اوکراین به غرب و تأثیر آن

بلینکن درباره پیوستن اوکراین به غرب و اهمیت آن گفت: “ما شاهد تغییر نظر‌ها در اوکراین بودیم و اکنون با این تهاجم نظر‌ها تغییر یافته و بیشتر مردم خواهان پیوستن به اروپا هستند.” او این تغییرات را ناکامی برای روسیه عنوان کرد و افزود که در کل، روسیه از نظر اقتصادی و نظامی در این جنگ ضعیف‌تر شده است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *