تصویب سند راهبردی و عزم ملی بر توسعه فرهنگ تدبر در دومین جلسه ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم

## توسعه فهم قرآن با رویکرد تدبر در دستور کار شورای توسعه فرهنگ قرآنی

شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای سطح انس و بهره‌مندی از قرآن کریم، جلسه‌ای با محوریت “تدبر در قرآن” برگزار کرد.

در این نشست، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بر ضرورت ترویج فهم روشمند از ظواهر قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، برگزاری نشست‌های تخصصی و مباحثه پیرامون راهکارهای توسعه تدبر در قرآن امری ضروری است.

در ادامه، دبیرخانه ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم گزارشی از فعالیت‌های خود در نیمه اول سال 1403 ارائه کرد و اعضای شورا به بررسی سند راهبردی این ستاد، سند معناشناسی تدبر در قرآن، آیین‌نامه اجرایی و تقویم اقدامات تا پایان سال 1403 پرداختند.

آیین‌نامه و تقویم اجرایی با رای اکثریت اعضا تصویب شد. بر اساس این تقویم، تا پایان سال 1403، ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم دو جلسه دیگر برگزار خواهد کرد و یک رویداد ملی با هدف شناسایی و شبکه‌سازی ظرفیت‌های تدبری کشور را به اجرا خواهد گذاشت. همچنین تدوین شاخص‌های راهبری فعالیت‌های تدبری و اطلس فعالیت‌های تدبری کشور در دستور کار این ستاد قرار دارد.

در پایان این نشست، سند راهبردی ستاد و سند معناشناسی تدبر در قرآن با اصلاحات و الحاقات مختصری از سوی اعضای ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم به تصویب رسید.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *