توسلی: نباید همه مشکلات کشور را به گردن تحریم‌ها انداخت

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از برخی افراد که تمامی مشکلات کشور را به تحریم‌ها و FATF نسبت می‌دهند، تاکید کرد که بخشی از مشکلات کشور ریشه در مسائل داخلی دارد.

توسلی در گفتگو با مهر، بیان کرد که برخی از افراد با وجود شرایط دشوار، تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای موجود مشکلات را حل کنند. اما برخی دیگر، با تاکید بر تأثیر تحریم‌ها و FATF، از تلاش برای حل مشکلات خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به مثال کشاورزی که محصول خود را به دولت فروخته اما هنوز وجه آن را دریافت نکرده است، گفت: این نوع مشکلات داخلی، بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد و نباید همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت.

توسلی بر این نکته تاکید کرد که اگرچه تحریم‌ها و FATF تأثیر منفی بر اقتصاد کشور دارند، اما نمی‌توان همه مشکلات را به این عوامل نسبت داد و باید به دنبال حل مشکلات داخلی نیز بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی کشور ریشه در عدم پرداخت مطالبات کشاورزان و تولیدکنندگان دارد، خواستار توجه بیشتر مسئولین به این مسائل شد.

توسلی در پایان خاطرنشان کرد که با رفع مشکلات داخلی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت اقتصادی، می‌توان تا حد زیادی از تأثیرات تحریم‌ها کاست.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *