حملات آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن

در ادامه رویدادهای پرتنش در منطقه غرب آسیا، گزارش‌های رسمی از یمن حاکی از آن هستند که نیروهای آمریکایی و انگلیسی در اقداماتی تهاجمی، مناطق مختلفی در استان‌های الحدیده و صعده را مورد حمله قرار داده‌اند. این حملات که با استفاده از پهپاد و جنگنده‌های هوایی انجام شده، نگرانی‌های جدیدی را در خصوص افزایش درگیری‌ها در منطقه به وجود آورده است.

پاسخ مقاومت یمن به تجاوزات

مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای، ائتلاف به رهبری آمریکا را مسئول این حملات دانسته و اعلام کرده است که این اقدامات در پاسخ به حمایت‌های آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن در غزه صورت گرفته است. جنبش انصارالله تأکید کرده که هرگونه حضور نظامی در منطقه به ویژه حمایت از اسرائیل، هدف مشروع برای عملیات تلافی‌جویانه خواهد بود.

تصویب قطعنامه سازمان ملل و افزایش تنش‌ها

شورای امنیت سازمان ملل نیز با تصویب قطعنامه‌ای به پیشنهاد آمریکا و ژاپن، در واقع چراغ سبزی به اقدامات نظامی علیه یمن داده است. این اقدامات که به بهانه حفظ امنیت در دریای سرخ و مقابله با عملیات‌های یمن علیه اهداف اسرائیلی صورت گرفته، منجر به افزایش حملات هوایی علیه یمن شده است.

واکنش ارتش یمن به تجاوزات

ارتش یمن در پاسخ به این تجاوزات، اعلام کرده است که به طور مشروع حق دارد در دفاع از خود و حمایت از مردم فلسطین در غزه، به کشتی‌های اسرائیلی یا هر هدفی که به نوعی با رژیم صهیونیستی در ارتباط است، حمله کند. این موضع‌گیری، نشان دهنده عزم راسخ یمن برای مقابله با تجاوزات و حمایت از مقاومت فلسطین است.

نتیجه‌گیری: ضرورت بازنگری در رویکردهای تهاجمی

تشدید حملات آمریکا و انگلیس به یمن و پاسخ‌های مقتدرانه ارتش و مقاومت یمن، بار دیگر ضرورت توجه به راهکارهای صلح‌آمیز و پرهیز از اقدامات تهاجمی که منجر به افزایش خشونت‌ها و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود را نشان می‌دهد. در این بین، تأکید بر حمایت از حقوق مردم فلسطین و یافتن راه‌حل‌های عادلانه برای پایان دادن به درگیری‌ها، بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *