شوک به کشتی جهان؛ رضا کایالپ به دلیل دوپینگ از المپیک پاریس محروم شد!

ستاره کشتی فرنگی جهان و المپیک، از حضور در پاریس بازماند.

رضا کایالپ، دارنده 13 مدال سنگین وزن جهان و المپیک از ترکیه، به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، از حضور در المپیک 2024 پاریس محروم شد.

این خبر شوکی بزرگ به دنیای کشتی بود، چرا که کایالپ یکی از پرافتخارترین و شناخته‌شده‌ترین کشتی‌گیران جهان است. او در کارنامه خود 1 مدال نقره و 2 مدال برنز المپیک و 5 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز جهان را دارد.

کایالپ در واکنش به این محرومیت گفت: “من از این موضوع بی‌اطلاع بودم و تحت نظر پزشک از داروی مسکن استفاده می‌کردم. در 24 سال فعالیت ورزشی، همواره متعهد به ورزش پاک بوده‌ام، اما در شرایطی که خود را آماده حضور در المپیک پاریس می‌کردم، به این مشکل بزرگ برخورد کردم.”

او موقتاً تا اعلام رای نهایی از حضور در تمامی رقابت‌ها از جمله المپیک پاریس محروم شده است. در آخرین روز فرصت ارسال اسامی کشتی‌گیران ترکیه برای حضور در المپیک پاریس، حمزه باکر 23 ساله که مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان در سال‌های 2022 و 2023 را در کارنامه خود دارد، جانشین کایالپ در این مسابقات شد.

محرومیت کایالپ، ضربه بزرگی به تیم ملی کشتی ترکیه و هواداران این رشته ورزشی در این کشور بود. او که در فینال مسابقات جهانی سال گذشته مغلوب امین میرزازاده از ایران شده بود، یکی از مهم‌ترین رقبای سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در راه رسیدن به مدال طلای المپیک بود.

کایالپ آخرین بار در ماه گذشته در تورنمنت رنکینگ مجارستان به میدان رفت و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر صفر مغلوب فردین هدایتی از ایران شد.

هنوز مشخص نیست که آیا کایالپ می‌تواند به میادین کشتی بازگردد یا خیر.

این اتفاق درس بزرگی برای تمام ورزشکاران است که باید در مصرف داروها، حتی داروهای تجویزی پزشک، نهایت دقت را داشته باشند تا ناخواسته گرفتار محرومیت و کناره‌گیری از دنیای ورزش نشوند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *