سند برنامه کاهش آلودگی هوای تهران تدوین می‌شود

نخستین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و در این جلسه مقرر شد تا اقدامات مختلفی برای کاهش آلودگی هوای تهران انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و دبیری علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، پنج دستور کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد.

مهمترین مصوبات این جلسه به شرح زیر است:

  • تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران موظف شد تا نسبت به برگزاری جلسه تخصصی برای بررسی نحوه تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با کارکرد استانی و با محوریت استانداری تهران اقدام کند.
  • ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها: شهرداری تهران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان موظف شدند تا گزارش عملکرد خود در زمینه اجرای قانون هوای پاک را به کارگروه ارائه کنند.
  • ساماندهی موتورسیکلت‌ها: پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران موظف شدند تا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها را در جلسه آتی کارگروه ارائه کنند.
  • بررسی مشکلات دوربین‌های ثبت تخلف: پلیس راهور تهران بزرگ موظف شد تا گزارشی از مشکلات ناشی از غیرفعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف وسایل نقلیه و اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل را به استانداری تهران ارائه کند.
  • انتقال شرکت‌های باربری: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بار تهران موظف شدند تا طرحی برای انتقال شرکت‌های باربری جنوب تهران به شهرک حمل و نقل ارائه کنند.
  • توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی: شهرداری تهران موظف شد تا گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه و جایگزینی ناوگان حمل و نقل عمومی برقی با وسایل نقلیه فرسوده را به استانداری تهران و دبیرخانه کارگروه ارائه کند.
  • محدودیت تردد کامیون‌ها: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران موظف شد تا طرحی برای اعمال محدودیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران ارائه کند.
  • تدوین سند برنامه کاهش آلودگی هوا: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران موظف شد تا با همکاری سایر دستگاه‌های عضو کارگروه، سند برنامه کاهش آلودگی هوا را تدوین و برای بررسی نهایی در جلسات آتی کارگروه ارائه کند.

امیدواریم با اجرای این مصوبات شاهد کاهش آلودگی هوای تهران و بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *