هشدار هواشناسی زرد برای 13 استان: تشدید بارش‌ها تا جمعه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد از احتمال بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال بارش تگرگ در 13 استان از فردا دوشنبه تا جمعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سامانه بارشی که از فردا (24 اردیبهشت) وارد کشور می‌شود، می‌تواند در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و همچنین خسارت به بخش کشاورزی شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان اولین استان‌هایی هستند که تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

در روزهای بعد، دامنه فعالیت این سامانه به تدریج گسترش یافته و استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، قزوین، تهران، البرز، فارس، بوشهر، کرمان و زنجان نیز درگیر بارش‌ها خواهند شد.

سازمان هواشناسی در همین راستا به مسافران بین‌شهری توصیه کرد که در این مدت احتیاط بیشتری داشته باشند و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین از کوهنوردان، عشایر و ساکنان مناطق کوهستانی خواسته شده است تا از فعالیت در این مناطق خودداری کنند.

در پایان، سازمان هواشناسی از مردم خواست که با استحکام‌سازی سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها برای کاهش خسارات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

نکات کلیدی:

  • هشدار هواشناسی زرد برای 13 استان
  • بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال بارش تگرگ
  • فعالیت سامانه بارشی از فردا تا جمعه
  • توصیه‌هایی برای مسافران، کوهنوردان، عشایر و ساکنان مناطق کوهستانی

این هشدار هواشناسی به منظور آگاهی‌رسانی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی صادر شده است.

لذا از تمامی هموطنان تقاضا می‌شود که در این مدت، ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، به توصیه‌های سازمان هواشناسی توجه کرده و اقدامات لازم را برای حفظ جان و مال خود انجام دهند.sharemore_vert

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *