کارتخوان در مطب‌ها الزامی نیست؛ معاون درمان: هجمه علیه پزشکان درست نیست

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر استفاده از کارتخوان در مطب‌ها با سازمان نظام پزشکی است، گفت: هجمه علیه پزشکان درست نیست و باید طبق راهکار علمی، موضوع را دنبال کرد، نه اینکه بالای سر هر فرد یک مأمور گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی در پاسخ به سوالی در خصوص الزام قانونی استفاده از کارتخوان برای پزشکان، اظهار داشت: اینکه پزشکان پول نقد بگیرند یا کارتخوان داشته باشند مربوط به تعزیرات نمی‌شود و طبق قانون پیگیری کارتخوان با سازمان امور مالیاتی است.

وی با اشاره به فراگیر شدن ارائه خدمات با استفاده از قابلیت کارت به کارت، افزود: راهکار آن این است که حساب هر فرد ارائه دهنده خدمت در ابتدای سال و انتهای سال محاسبه شود.

کریمی در ادامه گفت: هجمه علیه پزشکان درست نیست و باید طبق راهکار علمی، موضوع را دنبال کرد، نه اینکه بالای سر هر فرد یک مأمور گذاشت.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نظارت بر استفاده از کارتخوان در مطب‌ها با سازمان نظام پزشکی است و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم بر این موضوع نظارت دارند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر الزام قانونی برای استفاده از کارتخوان در مطب‌ها وجود ندارد، اما سازمان امور مالیاتی موظف است که بر درآمد پزشکان نظارت داشته باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که استفاده از کارتخوان در مطب‌ها می‌تواند به شفاف‌سازی تراکنش‌های مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک کند.

از سوی دیگر، برخی از پزشکان معتقدند که استفاده از کارتخوان برای آنها الزامی نیست و آنها می‌توانند پول نقد دریافت کنند.

در نهایت، به نظر می‌رسد که باید راهکاری برای ساماندهی تراکنش‌های مالی در مطب‌ها پیدا شود تا هم حقوق بیماران و هم حقوق پزشکان حفظ شود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *