کاهش سهمیه بنزین آزاد به ۱۰۰ لیتر/سهمیه ۶۰ لیتری تغییری نکرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در آخرین اطلاعات به‌دست آمده، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است. این تغییرات به‌منظور کاهش قاچاق سوخت و بهینه‌سازی مصرف بنزین صورت گرفته است.

سهمیه 60 لیتری بنزین یارانه‌ای تغییر نیافت

لازم به ذکر است که سهمیه 60 لیتری بنزین یارانه‌ای 1500 تومانی تغییری نکرده و همچنان در حال اجرا باقی‌مانده است. این اقدامات جهت حفظ حقوق مردم و انصاف در توزیع یارانه بنزین صورت گرفته است.

ذخیره سهمیه بنزین و کارت‌های جایگاه‌های سوخت

مردم پس از استفاده از سهمیه بنزین آزاد در کارت‌های سوخت خود، می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی از کارت‌های جایگاه‌های سوخت نیز استفاده کنند. این امکان مردم را در انتخاب و استفاده از مزایای مختلف کارت‌های سوخت تشویق می‌کند.

کاهش زمان ذخیره سازی در کارت‌های سوخت

در این اطلاعات جدید، زمان ذخیره سازی سهمیه بنزین 1500 تومانی کاهش یافته و از 9 ماه به 6 ماه تغییر کرده است. حداکثر میزان ذخیره سازی نیز از 540 لیتر به 360 لیتر کاهش یافته است.

تغییرات پس از شیوع کرونا

لازم به ذکر است که قبل از شیوع کرونا، سقف مدت ذخیره سازی در کارت سوخت 6 ماه بوده که با شیوع ویروس کرونا به 9 ماه افزایش یافته بود. حالا با بازگشت به روال قبلی، زمان ذخیره سازی به حالت اولیه بازگشته است.

هدف از کاهش سهمیه بنزین آزاد

کاهش سهمیه بنزین آزاد در جهت کاهش قاچاق سوخت و کنترل بهتر مصرف بنزین اجرا شده است. این اقدامات به منظور افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف سوخت در جامعه به‌کار گرفته شده است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *