گزارش وزیر خارجه ایران از سفر یک روزه خود به پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، در گزارشی از سفر یک روزه خود به پاکستان، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی تأکید کرد. این سفر در راستای سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

توسعه مناسبات ایران و پاکستان در زمینه‌های گوناگون

در دیدارهای امیرعبداللهیان با مقامات بلندپایه پاکستان، از جمله ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش، انورالحق نخست وزیر و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه، بر افزایش بازارچه‌های مرزی و آخرین تحولات منطقه تمرکز شد.

بررسی راه‌های مقابله با تروریسم

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود، بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه تأکید کرد.

تأکید بر عدم اجازه به تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت

امیرعبداللهیان در پایان، تصریح کرد که ایران و پاکستان به تروریست‌ها اجازه نخواهند داد که امنیت دو کشور را هدف قرار دهند و تعهد مشترک برای مقابله با چالش‌های امنیتی را برجسته کرد.

نتیجه‌گیری: تقویت پیوندهای ایران و پاکستان

سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان گامی مهم در راستای تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بود. با توجه به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، تعمیق روابط در زمینه‌های مختلف می‌تواند نقش مهمی در تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای ایفا کند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *