۴۵ درصد مدارس شهرستان های استان تهران خیرساز است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران، مجید پیروزان، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از نقش پررنگ خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این استان خبر داد. وی اعلام کرد که حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از مدارس شهرستان‌های استان تهران توسط خیرین ساخته شده یا تکمیل شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده مشارکت چشمگیر خیرین در تأمین زیرساخت‌های آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش در این استان است.

پیروزان همچنین به وجود بیش از دو هزار و پانصد مدرسه و مرکز آموزشی در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت که بیش از هزار مدرسه دیگر نیز توسط خیرین در دست ساخت است و تا مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این نشان از آن دارد که خیرین همچنان عزم جدی برای توسعه فضاهای آموزشی در استان تهران دارند.

با توجه به نیاز به ساخت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مدرسه جدید در شهرستان‌های استان تهران، پیروزان بر اهمیت ادامه همکاری خیرین تأکید کرد. وی معتقد است که با افزایش تعداد مدارس، می‌توان از مهاجرت معکوس به شهرستان‌ها جلوگیری کرد و کیفیت آموزش را در مناطق مختلف استان بهبود بخشید.

در حال حاضر، بیش از یک میلیون و هشتاد هزار دانش‌آموز در استان تهران مشغول به تحصیل هستند و سالانه به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ مدرسه جدید نیاز است. با توجه به این آمار، می‌توان گفت که مشارکت خیرین در ساخت مدارس، نقش بسیار مهمی در تأمین زیرساخت‌های آموزشی مورد نیاز استان تهران ایفا می‌کند.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *