ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای امدادرسانی بهتر به مناطق سیل‌زده

در جلسه‌ای که به تازگی در معاونت علمی برگزار شد، تمرکز ویژه‌ای بر روی استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود امدادرسانی به مناطق دچار سیلاب قرار گرفت. این نشست با هدف بررسی استراتژی‌های موثر در مواجهه با بحران‌های طبیعی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در جهت کاهش خسارات و رنج مردم مناطق آسیب‌دیده، انجام شد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت‌وساز

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، با اشاره به اهمیت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های عمران و ساختمان، بر ضرورت استفاده از سازه‌های نوین با عملکرد بهتر نسبت به چادرهای سنتی تاکید کرد. این اقدام به منظور افزایش کیفیت اسکان موقت و فراهم کردن شرایط بهتر برای زندگی مردم در زمان بحران‌ها صورت می‌پذیرد.

همکاری با پژوهشکده سوانح بنیاد مستضعفان

هادی تاج الدین، معاون ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان، از همکاری با پژوهشکده سوانح بنیاد مستضعفان برای تهیه فهرستی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد. این همکاری با هدف استفاده حداکثری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به مناطق سیل‌زده و آمادگی برای مواجهه با سوانح آینده انجام شده است.

توسعه شهرها با استفاده از سازه‌های نوین

معاون ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان همچنین بر قصد استفاده از اسکان موقت به عنوان یک راهکار برای توسعه شهرها تأکید کرد. سازه‌های نوینی که علاوه بر پایداری، ظرفیت خوبی برای استفاده در این زمینه دارند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اشتراک‌گذاری دانش و تجارب

در پایان این نشست، شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف با معرفی خدمات و ظرفیت‌های خود در زمینه کمک به مواجهه با سوانح و بحران‌ها، به بحث و تبادل نظر پرداختند. این فرآیند نه تنها به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای هم‌افزایی و ارتقای توانایی‌های جمعی در مواجهه با چالش‌های اجتماعی و طبیعی فراهم می‌آورد.

این تلاش‌ها نشان می‌دهند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و همکاری‌های دانش‌بنیان، می‌توان به شکل مؤثرتری به جوامع آسیب‌دیده از بحران‌های طبیعی یاری رساند. توسعه راهکارهای نوآورانه و پایدار در این زمینه، نقش کلیدی در کاهش خسارات و تسریع فرآیند بازسازی و بازیابی دارد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *