باران و برف مهمان آستارایی ها/ دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند

باران و برف به عنوان مهمانانی خاص، شهرستان آستارا را به حالت آماده‌باش فراخوانده است. دستگاه‌های اجرایی شهرستان با صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی استان گیلان، درآماده‌باش خود را جهت مقابله با بارش باران و برف اعلام کرده‌اند.

راهبردها و تدابیر مدیران در جلسه بحران

در جلسه مدیریت بحران شهرستان آستارا، که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و بخشداران برگزار شد، فرماندار آستارا، محمدرضا شهاب زاده، با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی و شروع بارش، تاکید کرد که دستگاه‌های خدمات رسان باید برای باران و برف، کاهش دما و مشکلات احتمالی آماده باشند. او همچنین از همکاری مردم با مسئولان در مواجهه با بحران خواست.

اهمیت عمل سریع در رفع اختلالات

شهاب زاده به اهمیت سرعت عمل مدیران دستگاه‌های اجرایی در رفع اختلالات جریان آب، گاز و برق در زمان بحران اشاره کرد. وی بر ضرورت حفظ پایداری در جریان آب، گاز و برق در زمان بارش باران و برف تأکید نمود و از تلاش مداوم دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه سخن گفت.

حوادث قطعی برق و برنامه‌ریزی برای پیشگیری

اشاره به ۶۱۲ مورد حادثه قطعی برق در برف اخیر نشان از ضرورت برنامه‌ریزی و پیشگیری در دستگاه‌های اجرایی دارد. شهاب زاده از تجهیزات و امکانات کافی دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر به‌منظور پیشگیری از بروز بحران و خطرات احتمالی خبر داد.

آمادگی مدارس و مساجد برای اسکان اضطراری

فرماندار آستارا خواستار همکاری و هماهنگی کامل بین راهداری، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداران شد. او با اشاره به آمادگی مدارس و مساجد برای اسکان اضطراری مسافران در صورت برفباران، از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در راستای بازگشایی راه‌های اصلی، خواستار همکاری فعّال این نهادها شد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *