کشورهایی که می‌توانید به راحتی در آن‌ ها تحصیل کنید!

هدف از تحصیل در خارج از کشور برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد و بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی هر فرد نیز به فاکتورهای متعددی بستگی دارد؛ به همین دلیل است که برای انتخاب شیوه مهاجرت تحصیلی و کشوری که قصد زندگی در آن را دارید، در اولین قدم باید شرایط و اهداف خود را بسنجید. برای افرادی که به دنبال تحصیل راحت و بی‌دردسر در یک کشور با امکانات و خدمات رفاهی لازم هستند، یک پیشنهاد ویژه داریم؛ تحصیل در قبرس شمالی همان مقصدی است که خیلی‌ها به دنبال آن هستند. اما شرایط و چالش‌های تحصیل در این کشور چیست؟ در ادامه خواهیم گفت.

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

علاوه‌بر تحصیل در قبرس شمالی ، کشورهای متعدد دیگری هم هستند که شرایط خوب و راحتی را برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند. پاسخ به این سوال که دریافت ویزای تحصیلی کدام کشورها راحت‌تر است؟ می‌تواند کمی پیچیده باشد؛ زیرا تضمین ویزای تحصیلی به عوامل مختلفی وابسته است که شامل کشور مقصد، نوع موسسه آموزشی، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و رزومه تحصیلی شما می‌شود. به عنوان مثال؛ اگر دارای توان مالی کافی برای پرداخت شهریه‌های دانشگاه‌های برتر و با رنک بالای دنیا هستید، بهترین مقاصد برای تحصیل شما کانادا، استرالیا یا انگلیس خواهد بود. اما درصورتی‌که به دنبال تحصیل اقتصادی‌تر و کم‌هزینه‌تری هستید، کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و حتی قبرس شمالی می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

در همین راستا، در لیست زیر به بهترین کشورها برای تحصیل راحت‌تر دانشجویان خارجی به‌ویژه ایرانی‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • آلمان: آلمان به دلیل داشتن سیستم آموزشی بسیار مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. این کشور برنامه‌های تحصیلی متعددی را به زبان‌های انگلیسی و آلمانی به صورت رایگان یا با شهریه مناسب ارائه می‌دهد.
  • ایتالیا: در بین کشورهایی که شرایط تحصیل راحتی دارند، ایتالیا بسیار معروف است و اگر بتوانید از بورسیه‌های آن برخوردار شوید، نه‌تنها هزینه تحصیل رایگان می‌شود، بلکه مبلغی هم به عنوان کمک‌هزینه داده می‌شود.
  • سوئد: با توجه به اینکه کشور سوئد فرصت‌های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان فراهم کرده‌است، مقصد خوبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود.
  • ترکیه: کشور ترکیه الزامی برای اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان ایرانی ایجاد نکرده، مدرک زبان اجباری نیست و فرد با گذراندن دوره زبان در این کشور، می‌تواند تحصیل خود را آغاز کند.
  • قبرس شمالی: تحصیل در قبرس شمالی هم بسیار شبیه به ترکیه است و الزامی به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه مدارک زبانی وجود ندارد.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

قبرس کشوری با سواحل زیبا، مزایای بسیاری برای تحصیل دانشجویان دارد. این کشور همچنین میزبان دانشگاه ‌های مشهور جهان است که شعبه‌ها یا کمپوس‌هایی در قبرس دارند. با وجود این موسسات برجسته، می‌توان با هزینه کمتر و بدون نیاز به سفر به کشورهای دیگر در اروپا یا آمریکا، در این شعب تحصیل کرد. تحصیل در قبرس می‌تواند یک پل ارتباطی برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر باشد، زیرا بسیاری از بهترین دانشگاه ‌های قبرس شمالی در برنامه‌های انتقال دانشجویان شرکت می‌کنند و این امکان را فراهم می‌کنند که پس از گذراندن تعدادی از واحدهای درسی در قبرس، به کشورهایی مانند امریکا، انگلیس یا دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید.

برای ورود به دانشگاه‌های قبرس نیازی به امتحان ورودی خاص ندارید و همچنین، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست. مهارت زبان انگلیسی شما پس از ورود به دانشگاه سنجیده خواهد شد و در صورت لزوم، دوره‌های زبان انگلیسی به عنوان پیش‌نیاز برگزار می‌شود. البته اگر مدرک زبان انگلیسی معتبری داشته باشید، ارائه آن توصیه می‌شود.

از دیگر مزایای تحصیل در قبرس شمالی ، عبارت‌اند از:

  • برخورداری از دانشگاه‌هایی با رنک بالا
  • بدون نیاز به ارائه مدرک آیلتس
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • اخذ اقامت در قبرس، پس از اتمام تحصیل
  • سهولت در پذیرش دانشجویان خارجی

مدارک لازم برای تحصیل در قبرس

قبرس ازجمله کشورهایی است که شرایط راحتی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده و مزایایی همچون عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و اخذ ویزای تحصیلی، عواملی هستند که این کشور را به مقصدی ایده‌آل تبدیل کرده‌اند. اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید، حتما با مشاوران فعال در این حوزه مشورت کرده و مدارک موردنیاز را با کمک آن‌ها، به‌درستی و به‌دقت تهیه کنید.

برای تحصیل در این کشور، به مدارک تحصیلی خود اعم از مدرک دیپلم یا معادل آن برای دانشجویان کارشناسی و همین روند برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیاز دارید. مدارک تحصیلی شما معمولا باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشند. در رابطه با مدرک زبان هم باید به موسسه یا دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. ممکن است مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویانی که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها نیست، الزامی باشد.

درخواست و فرم‌های مربوطه، مدارک شناسایی و اطلاعات مالی از دیگر مدارکی هستند که برای تحصیل در قبرس شمالی باید ارائه دهید. با این وجود، همچنان قبرس یکی از راحت‌ترین کشورها برای تحصیل است و فرقی ندارد که چقدر توان مالی دارید، درهرصورت امکان مهاجرت تحصیلی شما می‌تواند فراهم باشد.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

قبرس با 3 دانشگاه دولتی، 6 دانشگاه خصوصی و تعداد زیادی موسسه آموزشی، یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات عالی است. دانشگاه دولتی قبرس معروف‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی این کشور است که دو پردیس دانشگاهی در پایتخت، شهر نیکوزیا دارد. علاوه‌بر این دانشگاه، سایر دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در قبرس شمالی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشگاه فردریک قبرس
  • دانشگاه اروپایی لفکه
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه مدیترانه شرقی
  • دانشگاه گیرنه (کایرنیا)
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه
  • کالج الکساندر
  • دانشگاه نیکوزیا
  • دانشگاه صنعتی قبرس

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی به دانشجویان برنامه‌های تحصیلی متنوعی با هزینه‌های متفاوت ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها شعبه‌ها و کمپوس‌هایی در شهرهای مختلف قبرس دارند.

قبرس شمالی؛ در لیست بهترین کشورها برای تحصیل

و در آخر، اگر به دنبال مقصدی برای مهاجرت تحصیلی هستید که علی‌رغم هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تحصیل و زندگی، نیازی به مدرک زبان یا اخذ ویزای دانشجویی نداشته باشد، قبرس شمالی گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. امکان تحصیل در قبرس شمالی با شرایطی عالی در بهترین دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و مزایای متعددی اعم از اشتغال به کار در حین تحصیل ارائه می‌دهد؛ بنابراین، در میان کشورهای مختلفی مثل ایتالیا، آلمان و ترکیه که برای تحصیل دانشجویان خارجی دارای مزیت‌های قابل‌توجهی هستند، از قبرس شمالی نمی‌توان غافل شد. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم درخصوص مهاجرت به این کشور، به مشاوران مجرب و باسابقه‌ای مراجعه کنید که پیچ‌وخم‌های مسیر مهاجرت تحصیلی را به‌خوبی می‌شناسند.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده مجله خبری تدبیرگران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *