شروع آموزش انیمیشن سازی با یادگیری 12 اصل انیمیشن سازی

برای شروع آموزش انیمیشن سازی راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید به صورت خودآموز شروع کنید. کتاب بخوانید. و بهتر از همه در دوره آموزش انیمیشن سازی شرکت کنید. با این حال قبل از شروع هر مهارتی دانستن اصول آن مهارت ضروری است. با ما همراه باشید تا شروع آموزش انیمیشن سازی با یادگیری 12 اصل انیمیشن سازی باشد.

آموزش انیمیشن سازی با اصول 12 گانه

دیزنی یکی از قدیمی ترین های صنعت انیمیشن سازی است. نویسنده ها و انیماتورهای معروف زیادی در این شرکت فعالیت داشته اند. اولی جانسون و فرانک توماس جزئی از آن ها بودند. این دو و چند انیماتور دیگر تصمیم گرفتند تا 12 اصلی که هر انیماتوری باید از آن اطلاع داشته باشد را در قالب کتابی به نام توهم زندگی منتشر کردند. این کتاب برای آموزش انیمیشن سازی کتابی بسیار تاثیرگذار است. در ادامه نیز به سراغ معرفی این 12 اصل می رویم.

آشنایی مختصر با قواعد 12 گانه

ما در انیمیشن ها قانع می شویم که شخصیت های درون هر انیمیشن زنده اند. اما چگونه این توهم در ما ایجاد می شود؟ با ما همراه باشید تا به نقل از استودیو انیمیشن سازی نوشیکا شما را با این 12 اصل آشنا کنیم و در نهایت خودتان به این پاسخ برسید:

فشردگی و کشیدگی

در این اصل باید برای شخصیت های انیمیشن اثرگذاری وزن، جاذبه، جرم و انعطاف پذیری را ایجاد کنید. این شخصیت ها در هنگام فشردگی یا کشیدگی باید انعطاف داشته باشند تا این توهم حرکت به وجود آید.

پیش بینی

در این اصل باید طوری شخصیت ها را طراحی کنید تا اعمال آن ها را واقعی نشان دهید. برای مثال قبل از این که شخصیت هر عملی را انجام بدهد، قبل از آن باید یک نشانه هایی داشته باشد. برای مثال قبل از این لیوان آب را بردارد، باید نگاهی به آن بیاندازد. یا قبل از این که بپرد، باید زانوهای خود را خم کند.

خلاصه گویی

در این اصل باید چشمان بیننده را طوری هدایت کنید که فقط به صحنه ای که اهمیت بیشتری دارد توجه کند. در آموزش انیمیشن سازی یاد خواهید گرفت که چگونه با حرکت، بینندگان را هیپنوتیزم کنید.

حرکت مستقیم رو به جلو و حالت به حالت

در آموزش انیمیشن سازی یاد می گیرید که برای نشان دادن حرکات واقعی بهتر است از حرکت مستقیم رو به جلو استفاده کنید. و برای اضافه کردن بار درماتیک به حرکت از اصل حالت به حالت استفاده کنید.

دنباله ها و عمل هم پوشانی

در این اصل باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی یکی شخصیت از حرکت باز می ایستد، باید دقت کنید که تمام اجزای آن به یک باره نمی ایستند.

افزایش و کاهش سرعت

بهترین مثال برای این اصل همان حرکت ماشین است. ماشین های سواری به یک باره نمی ایستند و یا به یک باره افزایش سرعت ندارند.

قوس

در این اصل باید به این نکته توجه داشته باشید که اشیا وقتی حرکت می کنند یک حرکت قوسی دارند. برای مثال وقتی توپی پرت می شود، یک مسیر کمانی را دنبال می کند.

حرکت ثانویه

شما یک حرکت اصلی دارید. در کنار حرکت اصلی باید حرکت ثانویه باشد. این اصل کمک می کند تا به شخصیت های شما ابعاد بیشتری افزوده بشود.

زمان بندی

در این اصل باید سعی کنید که با استفاده از زمان بندی، حالت و واکنش شخصیت ها را بهتر کنترل کنید.

اغراق

همه این اصل ها برای واقعی نشان دادن بود. این اصل با بزرگ نمایی انیمیشن را فعال تر نشان می دهد.

طراحی

برای انیمیشن سازی باید اصل طراحی را بدانید.

جذبه

باید کاراکتر را با جذبه نشان بدهید و این هنر شما است.

در این مقاله سعی کرده ایم که خیلی خلاصه شما را با این موارد آشنا کنیم. شما هم می توانید برای یادگیری از استودیو انیمیشن سازی نوشیکا استفاده کنید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده مجله خبری تدبیرگران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *