رشد قابل توجه سرمایه گذاری در بخش صنعت هرمزگان

بندرعباس- در خبری خوش برای اقتصاد استان هرمزگان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این استان از رشد ۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت خبر داد. این رشد امیدوارکننده نشان از رونق روزافزون فعالیت‌های صنعتی در این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی در این خصوص اظهار داشت که در چهار ماهه نخست سال جاری، ۱۷۵ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان هرمزگان صادر شده است. وی با اشاره به افزایش ۲ درصدی سرمایه گذاری در این بخش، این رشد را نشانه علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به استان هرمزگان دانست.

قاسمی همچنین به رشد ۶ درصدی تعداد جوازهای توسعه‌ای اشاره کرد و این موضوع را نشانه‌ای از تلاش واحدهای تولیدی موجود برای توسعه و گسترش فعالیت‌های خود دانست.

تمرکز بر صنایع کانی غیرفلزی و شیمیایی

بر اساس گفته‌های مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، بیشترین جوازهای تأسیس صادره در حوزه صنایع کانی غیرفلزی و شیمیایی بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به این صنایع به عنوان صنایع آینده‌دار و دارای پتانسیل رشد بالا نگاه می‌کنند.

توزیع جغرافیایی جوازهای تأسیس

شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان، بیشترین سهم را در صدور جوازهای تأسیس داشته است. این در حالی است که شهرستان‌های ابوموسی و بشاگرد کمترین تعداد جواز را به خود اختصاص داده‌اند. این تفاوت در توزیع جغرافیایی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله زیرساخت‌ها، دسترسی به منابع و سیاست‌های تشویقی داشته باشد.

اهمیت حمایت از صنایع

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از صنایع تأکید کرد و افزود که تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های صنعتی در دستور کار این سازمان قرار دارد. این رویکرد می‌تواند به رشد بیشتر صنایع استان و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

نتیجه‌گیری

رشد قابل توجه سرمایه گذاری در بخش صنعت هرمزگان نشان می‌دهد که این استان پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه صنعتی دارد. با حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توان شاهد رشد بیشتر صنایع در این استان و بهبود وضعیت اقتصادی آن بود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *