کمبود اعتبار، سد راه آبرسانی به چالوس و نوشهر

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کمبود ۱۲ هزار میلیارد ریالی اعتبار برای تکمیل فاز نخست طرح آبرسانی به شهرهای مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر خبر داد.

افراسیاب میرزایی با اعلام این خبر، اظهار داشت که عملیات اجرایی این طرح با پیشرفت ۲۵ درصدی روبرو است و تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: فاز نخست شامل احداث خط انتقال آب به طول ۲۸ کیلومتر، ساخت سامانه تأمین آب و احداث تصفیه‌خانه اضطراری است که عملیات اجرایی سازه سامانه تأمین آب به مراحل پایانی خود رسیده است.

میرزایی با بیان اینکه ۱۲ کیلومتر از خط انتقال آب نیز اجرا شده است، افزود: یکی از چالش‌های پیش روی این طرح، اجرای عملیات عمرانی در کنار جاده پرتردد چالوس است که با محدودیت‌هایی همراه بوده و سرعت پیشرفت کار را کاهش داده است.

کمبود اعتبار، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که اجرای این طرح را با کندی مواجه کرده است. با توجه به اهمیت تأمین آب شرب پایدار برای ساکنان این مناطق، تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

لازم به ذکر است که طرح آبرسانی به چالوس و نوشهر، یکی از طرح‌های مهمی است که در راستای تأمین آب شرب پایدار برای ساکنان این مناطق در حال اجرا است. تکمیل این طرح، علاوه بر رفع مشکل کمبود آب در این مناطق، می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم و رونق گردشگری در این منطقه کمک شایانی کند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *