قطعی برق، بلای جان تجهیزات مخابراتی اردستان

قطعی‌های مکرر برق در شهرستان اردستان نه تنها زندگی روزمره مردم را با مشکل مواجه کرده بلکه خسارات میلیاردی به زیرساخت‌های مخابراتی وارد کرده است. این مشکل که به دلیل افزایش مصرف برق مراکز مخابراتی و ناتوانی شبکه برق در تامین آن به وجود آمده، منجر به اختلالات گسترده در شبکه تلفن همراه و اینترنت شده است.

حمیدرضا ترکیان، رئیس اداره مخابرات اردستان، با بیان اینکه تجهیزات مخابراتی به دلیل حساسیت بالا به نوسانات برق آسیب‌پذیر هستند، از افزایش چشمگیر هزینه‌های تعمیرات و جایگزینی تجهیزات خبر داد. وی همچنین به مشکل تامین برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتورها اشاره کرد و گفت که استفاده مکرر از این دستگاه‌ها نیز هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.

یکی از مشکلات عمده در حوزه مخابرات اردستان، اختلال در شبکه ایرانسل است که به گفته رئیس اداره مخابرات، به دلیل استقلال این اپراتور و مشکلات فنی خاص خود، خارج از حوزه مسئولیت اداره مخابرات است.

با این حال، اداره مخابرات اردستان در تلاش است تا با راه‌اندازی سایت‌های جدید، پوشش شبکه تلفن همراه را در مناطق مختلف شهرستان بهبود بخشد. به عنوان مثال، عملیات اجرایی سایت جدید موبایل در شهرک امام حسن اردستان آغاز شده است که با بهره‌برداری از آن، مشکل آنتن‌دهی و اینترنت ساکنین شمال شهر اردستان تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *