مشوق‌های ویژه برای سربازان ماهر

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، از ارائه مشوق‌های ویژه برای سربازان ماهری که قبل از اعزام به خدمت، در سامانه سخا ثبت‌نام کنند خبر داد.

بر اساس این طرح، سربازان ماهر می‌توانند از مزایایی همچون یک ماه کسر خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشش اضافه خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، اعطای یک درجه بالاتر، تعویق یا تعجیل در اعزام و نیز استفاده به‌عنوان مربی و کمک مربی بهره‌مند شوند.

این مشوق‌ها برای چهار گروه از مشمولان در نظر گرفته شده است: گروه پزشکی و پیراپزشکی، فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان دیپلم هنرستان فنی و کاردانش و دارندگان گواهینامه مهارتی ۸۰ ساعت به بالا.

مشمولان اعزامی آبان ماه تا ۱۰ مهر و مشمولان اعزامی آذر ماه تا ۵ آبان فرصت دارند تا برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها در سامانه سخا ثبت‌نام کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان فارغ‌التحصیل مقاطع مختلف دانشگاهی (به جز گروه پزشکی) باید علاوه بر ثبت‌نام در سامانه سخا، مدارک خود را در سامانه کارآمد وزارت علوم نیز بارگذاری کنند.

هدف از اجرای این طرح، تشویق مشمولان ماهر و متخصص برای ارتقاء مهارت‌های خود و تسهیل خدمت سربازی است. با این اقدام، نیروهای مسلح می‌توانند از توانایی‌های تخصصی این افراد در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند و در عین حال، انگیزه سربازان برای خدمت سربازی افزایش یابد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *