ورود موج بارش‌های پاییزی به کشور و تبعات آن

سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود موج جدید بارش‌ها از روز یکشنبه ۱۵ مهرماه، از وقوع بارش‌های پی در پی در مناطق مختلف کشور خبر داد. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این موج بارشی علاوه بر بارندگی، همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک خواهد بود.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، با اشاره به این موج بارشی، از کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد. همچنین، وی از مواج و متلاطم شدن دریای خزر و شمال خلیج فارس در روزهای آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش، امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه، بارش‌ها عمدتاً در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور رخ خواهد داد. روز شنبه ۱۴ مهرماه نیز مناطق شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش باران خواهند بود.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک نیز در روزهای آینده در مناطق مختلف کشور، از جمله شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، برخی مناطق مرکزی و شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کند با توجه به شرایط جوی پیش‌رو، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاذ کنند. همچنین، به رانندگان توصیه می‌شود در هنگام رانندگی احتیاط لازم را به عمل آورند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *