اتصال بیش از 30 هزار دفتر مشاور املاک به سامانه کاتب

در اقدامی مهم برای شفاف‌سازی و نظارت بر بازار املاک، بیش از 30 هزار دفتر مشاور املاک به سامانه کاتب متصل شده‌اند. این اتفاق که در راستای اجرای قانون الزام به ثبت معاملات املاک صورت می‌گیرد، تحولی بزرگ در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر، از رشد قابل توجه اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب طی دو هفته گذشته خبر داد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و محیطی برای اطلاع‌رسانی گسترده و تشویق مشاورین املاک به اتصال به این سامانه تاکید کرد.

با توجه به اهمیت اجرای کامل قانون الزام، سازمان ثبت اسناد بر استفاده از ابزارهای قضایی و انتظامی برای برخورد با مشاورین املاکی که از اتصال به سامانه کاتب خودداری می‌کنند، تاکید کرده است. همچنین، برگزاری نشست‌های منطقه‌ای برای بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون و رفع ابهامات در دستور کار قرار گرفته است.

اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب، مزایای بسیاری برای تمامی ذینفعان بازار املاک از جمله خریداران، فروشندگان، مشاورین املاک و دولت به همراه خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان به افزایش شفافیت در معاملات، کاهش تخلفات، تسهیل در انجام معاملات، افزایش امنیت معاملات و دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به املاک اشاره کرد.

با اجرای کامل این قانون و اتصال تمامی مشاورین املاک به سامانه کاتب، انتظار می‌رود شاهد تحولاتی مثبت در بازار املاک باشیم و حقوق تمامی طرف‌های معامله به نحو مطلوب تضمین شود.

مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *