آمریکا «فلای بغداد» را تحریم کرد

در یک حرکت جدید، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تصمیم به تحریم شرکت هواپیمایی “فلای بغداد” و برخی از سران کتائب حزب‌الله عراق گرفته است. این تصمیمات به تازگی از طریق دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اعلام شده است.

تحریم “فلای بغداد”

به گزارش جام جم آنلاین، در اطلاعیه‌ای منتشر شده توسط OFAC، شرکت هواپیمایی عراقی “فلای بغداد” به همراه مدیر عامل آن به اتهام کمک به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF) و گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه، به لیست تحریمی اضافه شده‌اند.

تحریم سران کتائب حزب‌الله

OFAC همچنین اعلام کرده است که سه مقام کتائب حزب‌الله (KH) به همراه یک شرکت حاشیه‌ای که به منظور تامین مالی این گروه مقاومتی فعالیت می‌کرده، نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده است، تاکید بر تهدید مستمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبکه حامیان آن به پرسنل ایالات متحده در منطقه به وضوح اظهار شده است.

نقد واکنش معاون وزیر خزانه‌داری

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، ادعا کرده است که ایران و گروه‌های حامی آن با بهره‌گیری از تجارت به عنوان پوشش، به تامین مالی و حملات خود اقدام می‌کنند.

این تحریمات به عنوان یک پاسخ قاطع به فعالیت‌های این شرکت و گروه‌های حمایتی اعلام شده و موضوع را به حمایت از امنیت منطقه و پرسنل ایالات متحده در برابر تهدیدات احتمالی تاکید می‌کند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *