تولید روزانه ۸۸ تن گوشت قرمز در لرستان/ مصرف روزانه ۶۰ تن در روز است


در استان لرستان، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی و به ویژه در تولید گوشت قرمز و عسل هستیم. سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اطلاعاتی درباره دستاوردهای اخیر در این حوزه‌ها ارائه داده است.

افزایش تولید گوشت قرمز

طی ۱۰ ماهه امسال، استان لرستان موفق شده است ۲۷ هزار تن گوشت قرمز تولید کند، به طوری که تولید روزانه به ۸۸ تن رسیده است. از این مقدار، ۶۰ تن در روز مخصوص مصرف داخلی استان است و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود. این افزایش تولید نشان‌دهنده رشد ۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

گسترش تولید ماکیان و عسل

علاوه بر گوشت قرمز، تولید گوشت سایر ماکیان نظیر بوقلمون، بلدرچین و کبک نیز در استان لرستان شاهد رشد بوده است. سالانه بین دوهزار تا دوهزار و ۵۰۰ تن گوشت از این ماکیان تولید می‌شود.

در زمینه تولید عسل نیز، لرستان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. تولید عسل از ۳ هزار تن در سال گذشته به ۴ هزار تن در سال جاری افزایش یافته، که نشان از رشد پنج درصدی دارد. تعداد کلونی‌های عسل نیز از ۴۳۵ هزار به ۴۹۲ هزار رسیده، که افزایشی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تمرکز بر ارزش اقتصادی بخش دامپروری

شاهرخی تأکید کرد که بخش دامپروری، علی‌رغم اینکه تنها ۱۰ تا ۱۱ درصد بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده، اما از لحاظ ارزش اقتصادی، ۴۶ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌دهد. این نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده بخش دامپروری در اقتصاد کشاورزی استان است.

نتیجه‌گیری

پیشرفت‌های اخیر در بخش کشاورزی لرستان، به ویژه در تولید گوشت قرمز و عسل، نه تنها به تأمین نیازهای داخلی کمک می‌کند بلکه پتانسیل صادرات این محصولات را نیز افزایش می‌دهد. این دستاوردها، زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار در استان و افزایش درآمد کشاورزان و دامپروران خواهد بود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *