بوستر اسپیس ایکس با 21 بار پرتاب، رکورد جدیدی به ثبت رساند!

یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس برای بیست و یکمین بار به فضا پرتاب شد و رکورد جدیدی را برای این شرکت به ارمغان آورد.

این موشک فالکون 9 در ساعت 12:32 دقیقه بامداد امروز به وقت شرقی از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و 23 ماهواره اینترنتی استارلینک را با خود حمل می‌کرد. بوستر مرحله اول فالکون 9 طبق برنامه‌ریزی، حدود 8.5 دقیقه پس از پرتاب، با موفقیت بر روی پهپاد مستقر در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این بیست و یکمین بار بود که یک بوستر موشک اسپیس ایکس به فضا پرتاب شده و به زمین باز می‌گشت. این رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می‌شود و احتمالاً به زودی باز هم شکسته خواهد شد، چرا که در حال حاضر 2 بوستر دیگر از موشک‌های این شرکت 20 بار به فضا پرتاب شده‌اند.

بوستر مرحله دوم فالکون 9 پس از جدا شدن از بوستر مرحله اول، 23 ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین قرار داد و حدود 65 دقیقه پس از پرتاب، آنها را رها کرد. این پنجاه و یکمین مأموریت فضایی اسپیس ایکس در سال 2024 بود. این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، حدود 150 مأموریت دیگر به مدار زمین انجام دهد.

از بین 51 مأموریت فضایی که اسپیس ایکس تاکنون به مدار زمین انجام داده است، 36 مأموریت به منظور توسعه ابررایه ماهواره‌ای استارلینک بوده که در حال حاضر بیش از 5900 ماهواره فعال در آن وجود دارد.

نکات مهم:

  • اسپیس ایکس رکورد جدیدی را در تعداد دفعات پرتاب و بازگشت بوسترهای موشکی خود به ثبت رساند.
  • این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، 150 مأموریت دیگر به مدار زمین انجام دهد.
  • ابررایه ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس در حال حاضر بیش از 5900 ماهواره فعال دارد.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *