تقدیر از وزارت ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیکی

زلفی‌گل از تلاش‌های وزارت ارتباطات در توسعه دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی خدمات دانشگاهی قدردانی کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی خدمات دانشگاهی تقدیر کرد.

محمدعلی زلفی‌گل این تقدیر را به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی که به تازگی در ژنو برگزار شد، اعلام کرد.

پنجره واحد خدمات دانشگاهی که در دولت سیزدهم با همکاری وزارت علوم و سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است، بیش از 251 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 494 سامانه را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (MY.GOV.IR) متصل کرده و خدمات خود را با یکبار احراز هویت به کاربران ارائه می‌دهد.

این پروژه به دلیل نوآوری و اثربخشی در تسهیل دسترسی به خدمات دانشگاهی، توسط اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) به عنوان پروژه برگزیده در بخش علم الکترونیکی انتخاب شده است.

زلفی‌گل با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک در ارتقای شفافیت و کارآمدی نظام اداری، از تلاش‌های دکتر زارع‌پور، وزیر ارتباطات، و همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت دولت الکترونیکی در این زمینه قدردانی کرد.

گفتنی است که پنجره واحد خدمات دانشگاهی طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله خدمات اداری، پژوهشی، رفاهی و آموزشی دانشگاه‌ها و همچنین استعلام مدرک تحصیلی را به صورت برخط و یکپارچه ارائه می‌دهد.

این اقدام گامی مهم در جهت تسهیل امور دانشجویان و دانشگاه‌ها و حرکتی ارزشمند در راستای تحقق دولت هوشمند به شمار می‌رود.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *