توافق ایران و هند برای توسعه بندر چابهار

در یک توافق تاریخی، ایران و هند به توسعه بندر چابهار پرداخته‌اند. این توافق، نتیجه مذاکرات مهم بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر امور خارجه هند، به نام‌های مهرداد بذرپاش و سوبرامانیام جایشنکار، به ثمر رسیده است.

تسهیلات حمل و نقل از طریق کمیته مشترک

در جریان دیدار، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل مطرح شد. این کمیته، به تعزیر این همکاری بین دو کشور خواهد پرداخت و از افزایش ظرفیت‌های ترانزیت و کریدور شمال-جنوب نیز پشتیبانی خواهد کرد.

آمادگی هند برای سرمایه‌گذاری

وزیر امور خارجه هند، آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در ایران را اعلام کرد. او اظهار داشت که این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند گام مهمی در جهت توسعه بیشتر بندر چابهار باشند.

توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی

یکی از اهداف اصلی این توافق، توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی است. این پروژه در حال تکمیل تجهیزات راهبردی است که به ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر کمک خواهد کرد.

پیشرفت در زیرساخت‌ها

به تازگی، زیرساخت‌های فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به پایان رسیده و تجهیزات بندری در حال تکمیل است. این پیشرفت‌ها نشان از پیشبرد مستمر در جهت توسعه بندر چابهار دارد.

با این توافق تاریخی، ایران و هند نه تنها همکاری‌های اقتصادی خود را گسترش داده‌اند بلکه از بندر چابهار به عنوان یک گره حمل و نقل بین‌المللی نیز بهره‌مند خواهند شد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *