اردن: در حمله علیه عراق مشارکت نداشتیم


اردن در یک اقدام مهم و بیانیه‌ای رسمی، شرکت در هرگونه عملیات نظامی علیه کشور همسایه و برادر، عراق، را رد کرد. این اعلامیه نشان از تعهد اردن به اصول حاکمیت ملی و احترام متقابل میان کشورها دارد.

تکذیب شرکت در حملات هوایی

یک منبع نظامی معتبر اردنی تاکید کرد که نیروهای هوایی این کشور در حملات هوایی اخیر به خاک عراق، که آمریکا رهبری آن را بر عهده داشت، مشارکتی نداشته‌اند. این اظهارات پاسخی به گزارش‌های رسانه‌ای اخیر است که از دخالت احتمالی اردن در این حملات خبر می‌دادند.

تاکید بر روابط برادرانه با کشورهای عربی

اردن با اشاره به اهمیت روابط خود با کشورهای عربی، به‌ویژه عراق، احترام خود به حاکمیت این کشورها و تمایل به حفظ و تقویت این پیوندها را اعلام کرد. این بیانیه تاکید می‌کند که اردن همواره در صدد تقویت همبستگی و همکاری با کشورهای همسایه است.

پاسخ به حملات اخیر علیه عراق و سوریه

در پی حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه، که به ادعای آمریکا به دلیل حمله به نیروهای آمریکایی انجام شد، اردن ضمن تکذیب هرگونه دخالت، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها و بازگشت آرامش به منطقه شد.

واکنش حشد شعبی عراق به حملات

حشد شعبی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، حملات اخیر را محکوم کرد و خواهان پایان دادن به تجاوزات و حملات خصمانه شد. این حملات به قیمت جان شهدایی تمام شد که در دفاع از کشور و مقابله با تروریسم نقش‌آفرینی کرده بودند.

نتیجه‌گیری

اردن، با تاکید بر اصول احترام متقابل و حفظ حاکمیت کشورها، رویکردی مسالمت‌آمیز و سازنده را در پیش گرفته است. این کشور با رد هرگونه مشارکت در عملیات نظامی علیه عراق، خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات و بازگشت ثبات به منطقه است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *