سهم ۵۹ درصدی حمل و نقل در آلودگی هوای پایتخت


استاندار تهران، علیرضا فخاری، در نشست خبری تاکید کرد که حمل و نقل با سهم ۵۹ درصدی، عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است. او اشاره کرد که تعطیلی مدارس در ایام آلودگی هوا موجب کاهش قابل توجه ۱۲۰ هزار سفر روزانه در تهران می‌شود، نشان از اهمیت مدیریت حمل و نقل برای بهبود کیفیت هوا دارد.

برنامه‌های دهه فجر و تمرکز بر نسل جوان

فخاری بر اهمیت برنامه‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در دهه فجر و تکیه بر نسل جوان برای دستیابی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تاکید کرد. او همچنین از برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

افزایش اشتغال با اجرای پروژه‌های دهه فجر

استاندار تهران از اجرای ۱۰۴۴ پروژه با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد که منجر به ایجاد اشتغال برای حدود ۸۰۰۰ نفر می‌شود. این پروژه‌ها شامل حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی است.

تحول در حوزه اقتصادی با تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر

فخاری به تحولات اساسی در حوزه اقتصادی اشاره کرد، از جمله تأمین انرژی برق از سلول‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی. این اقدامات شامل احداث نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت بالغ بر ۱۵۰۰ مگاوات است.

احیای واحدهای تولیدی و کاهش نرخ بیکاری

استاندار تهران همچنین از احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی و افزایش ظرفیت ۴۹۵ واحد تولید نیمه فعال خبر داد. این اقدامات منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان تهران از ۶.۵ درصد به ۵.۴ درصد شده است.

تمرکز بر حل معضل آلودگی هوا و کمبود آب

در پایان، فخاری به موضوع آلودگی هوا و کمبود آب پرداخت و بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد. او یادآور شد که اجرای طرح‌های تامین برق از انرژی خورشیدی و احیای واحدهای تولیدی می‌تواند در راستای حل این معضلات گام‌های موثری بردارد.

این برنامه‌ها و اقدامات نشان دهنده تلاش‌های جدی دولت و استانداری تهران برای پیشرفت و توسعه پایدار در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است، و امیدواریم این تلاش‌ها به بهبود وضعیت زندگی شهروندان منجر شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *