سقوط ستارگان: غیبت چهار قهرمان کشتی المپیک در پاریس

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک پاریس شاهد غیبت چهره‌های نامدار و صاحب‌نامی خواهد بود که در دوره قبلی این رقابت‌ها در توکیو، بر سکوی قهرمانی ایستاده بودند.

بر اساس گزارش ایسنا، از شش قهرمان المپیک توکیو در کشتی آزاد، چهار نفر به دلایل مختلف از حضور در این دوره از بازی‌ها بازمانده‌اند و تماشاگران المپیک پاریس باید منتظر چهره‌های جدیدی بر روی سکوی قهرمانی باشند.

در ادامه به مرور وضعیت هر یک از این کشتی‌گیران غایب می‌پردازیم:

• ۶۵ کیلوگرم: تاکوتو اوتوگورو (ژاپن)

قهرمان المپیک توکیو در این وزن، در مسابقات جهانی بلگراد ناکام مطلق بود و پس از دو پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی، مغلوب اسماعیل موسوکایف مجارستانی شد. اوتوگورو که در ادامه با مصدومیت روبرو شده بود، در مسابقات مقدماتی جام امپراتور ژاپن نیز مغلوب کوتارو کیوکا شد و با وجود اعتراضات فراوان به داوری، از حضور در المپیک پاریس بازماند.

• ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور (آمریکا)

دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک، در یک اتفاق شوکه‌کننده، با قبول دو شکست پیاپی مقابل پدیده کشتی آمریکا، از حضور در المپیک پاریس محروم شد. تیلور که رقیب سنتی حسن یزدانی به شمار می‌رفت، طی سال‌های اخیر ۵ بار یزدانی را مغلوب کرده بود و به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین کشتی‌گیران جهان شناخته می‌شد. آرون بروکس جانشین تیلور در تیم ملی آمریکا شده است.

• ۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله‌یف (روسیه)

با توجه به تصمیمات کمیته بین‌المللی المپیک، سعدالله‌یف اجازه حضور در رقابت‌های کشتی اروپا و کسب سهمیه المپیک را پیدا نکرد. این کشتی‌گیر نامدار روس که کاپیتان تیم ملی کشورش نیز به حساب می‌آید، دارنده دو طلای المپیک و پنج طلای جهانی است و به احتمال زیاد حضور در پاریس را از دست خواهد داد.

• ۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیوسون (آمریکا)

قهرمان سنگین‌وزن المپیک توکیو، در انتخابی تیم ملی آمریکا شرکت نکرد و به این ترتیب غیبت خود در پاریس را قطعی کرد. استیوسون در سن ۲۱ سالگی تصمیم به کناره‌گیری از کشتی و روی آوردن به کشتی کچ گرفت و در حال حاضر عضو یک تیم فوتبال آمریکایی است.

با توجه به غیبت این چهار کشتی‌گیر برجسته، تنها زائور اوگویف و زائوربک سیداکوف به عنوان دو مدافع عنوان قهرمانی در اوزان ۵۵ و ۷۴ کیلوگرم، در المپیک پاریس حضور خواهند داشت.

بدون شک، غیبت این ستارگان کشتی جهان، رقابت‌ها را در اوزان مختلف دستخوش تغییر خواهد کرد و فرصتی برای ظهور چهره‌های جدید و مستعد فراهم می‌کند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *