هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی قریب‌ الوقوع در غزه

کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) با هشدار جدی به خطر قحطی در نوار غزه اشاره کرد. این تراژدی تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر را جان خود از دست داده است، با بیش از ۶۰ درصد این تعداد به زنان و کودکان تلخ تبدیل شده است.

آوارگان و تهدیدات مرگبار

کمیسر فیلیپ لازارینی در بیانیه خود تأکید کرد که باید به این رنج و زحمات پایان داده و سازمان‌های بشردوستانه باید به شدت تلاش کنند تا بحران انسانی در غزه فوریت یابد.

رنج و زحمات روزنامه‌نگاران در مقابل شرایط غیرقابل تحمل

لازارینی وضعیت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در غزه را به عنوان “استثنایی تحت شرایط غیرممکن” توصیف کرد. این فرهنگ‌سازان جمعیت با هزینه سنگینی روبرو هستند.

تأثیر بحران بر آنروا و جمعیت غزه

بیش از ۱۵۰ کارمند آنروا از آغاز جنگ را از دست داده‌اند، افرادی که در حوزه‌های گوناگون از جمله معلمی، پرستاری، مهندسی، و کارکنان منابع انسانی فعالیت می‌کردند. مردم غزه در شرایط بهداشتی نامناسب و بسیار ضعیفی زندگی می‌کنند و تعدادی به دلیل حملات مکرر و بمباران‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

آینده نامعلوم غزه و سوالات رژیم صهیونیستی

لازارینی درباره خطر برچیدن آنروا توسط رژیم صهیونیستی اظهار نظر کرد و تأکید کرد که آنروا دارای حکم از مجمع عمومی و کشور‌های عضو است. او سوال کرد: اگر آنروا در غزه حضور نداشته باشد، چه کسی مسئول آموزش ۳۰۰ هزار کودک، پسر و دختر در مدارس ما خواهد بود؟

پیام امیدوارکننده به مردم غزه

لازارینی در پیامی به اهالی غزه گفت: آنروا در کنار شما خواهد ماند و همچنان تا جای توان به شما کمک خواهد کرد.

عملیات مقاومتی حماس و تجاوزات رژیم صهیونیستی

در پایان، به عملیات مقاومتی حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر اشاره شد که باعث شکست راهبردی رژیم صهیونیستی و ارتش “افسانه‌ای” آن گردید. این عملیات آغازگر تجاوزات وحشیانه ارتش به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و تا سوم آذر ادامه یافت.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *