آمریکا در قبال جنایت‌های اشغالگران مسوول است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اسامه حمدان، آمریکا را به عنوان مسؤول اصلی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه معرفی کرده و همچنین حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم نموده است.

شمارهای نارنجی: زخم‌ها، گرسنگی، و کشتار

حمدان بیان کرد: از آغاز جنگ در نوار غزه بیش از ۶۰ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر با گرسنگی و قطحی روبرو هستند. اشغالگران بیش از ۲۰۰۰ کشتار و جنایت را ارتکاب کرده‌اند، که به شهادت و ناپدیدشدن ۳۱ هزار نفر منجر شده است.

مسؤولیت آمریکا در کشتار مردم غزه

حمدان با ابراز نگرانی از نقش آمریکا در جریان کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، دولت بایدن را در قبال این جنایت‌ها مسؤول دانسته و از آن محاسبه کرده است.

نبرد مقاومت و تشدید عملیات‌ها در کرانه باختری

حمدان بیان کرد: گروه‌های مقاومت از جمله گردان‌های قسام و گردان‌های قدس همچنان به نبرد ادامه می‌دهند و تاکید داریم که عملیات‌ها در کرانه باختری تشدید گردد. از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هم درخواست می‌شود که به مقاومت بپیوندند.

محکومیت حمله‌های آمریکا و انگلیس به یمن

حمدان از سوی حماس، حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرده و از مواضع انصارالله و ارتش یمن قدردانی نموده است.

مساله ملی فلسطین و تداوم فشار بر اسرائیل

حمدان با تأکید بر اینکه تشکیل هر دولتی در فلسطین مساله ملی است و هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد، خواستار توقف کامل حمله به غزه به‌منظور آزادی اسیران شده و همچنین طرحی را برای ورود دارو به غزه ارائه داده که شامل ورود دارو برای فلسطینیان نیز باشد.

امید به حفظ توافق برای ورود دارو به غزه

حمدان امیدوار است که نتانیاهو توافق برای ورود دارو به غزه را که با میانجیگری قطر به دست آمد، حفظ کند و از پایان‌یافتن داروهای لازم به اسیران در این منطقه جلوگیری شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *