اخاذی ۲ هزار دلاری شرکت هرمی برای آزادی پسر ۱۹ ساله


در عملیاتی قاطع و هدفمند، نیروهای پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی و انهدام یک باند هرمی شدند که تحت نام شرکت “هیونت” فعالیت داشت. این گروه با بهره‌گیری از تاکتیک‌های هرمی و اغواگری، جوانان را به دام می‌انداخت و با ایجاد وضعیت‌های بحرانی، از خانواده‌های آنها مبالغ هنگفتی اخاذی می‌کرد.

پرونده‌ای پیچیده با تلاش‌های پلیسی مداوم

سردار “علی ولیپور گودرزی”، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، تشریح کرد که شکایت یک شهروند در خصوص اخاذی ۲ هزار دلاری برای آزادی خواهرزاده ۱۹ ساله‌اش، آغازگر تحقیقات گسترده بود. قربانی که به امید یافتن کار به تهران آمده بود، خود را در معرض اخاذی و ضرب و شتم قرار دید.

روش‌های نوین در کشف جرم

تیم تحقیق با استفاده از روش‌های علمی و فن‌آوری‌های پیشرفته، مخفیگاه این باند را در “ملارد” استان تهران شناسایی کرد. عملیات دقیق و منسجم پلیس منجر به دستگیری متهمان و کشف مخفیگاه آنها شد.

اعترافات عاملان و کشف حقایق جدید

متهمان دستگیر شده به جرم خود مبنی بر حبس غیرقانونی و اخاذی با شیوه‌های هرمی اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر نشان داد که این باند ۱۵ نفری، علاوه بر فعالیت‌های اخاذی، ممکن است جرائم دیگری نیز مرتکب شده باشد.

همکاری بین‌المللی پلیس و شناسایی قربانیان

در جریان تحقیقات، ۹ نفر از اتباع کشورهای همسایه نیز در مخفیگاه متهمان کشف شدند که نشان از دامنه بین‌المللی فعالیت‌های این باند دارد. دستگیری اعضای باند، گام مهمی در راستای حمایت از قربانیان و شناسایی سایر مال‌باختگان است.

پیام روشن به شرکت‌های هرمی

این عملیات نشان داد که نیروهای انتظامی با هرگونه فعالیت مجرمانه به شدت برخورد می‌کنند و امنیت و آرامش شهروندان را به هیچ وجه به خطر نخواهند داد. مبارزه با شرکت‌های هرمی و اخاذی، نیازمند همکاری و آگاهی همگانی است تا از جوانان در برابر چنین تهدیداتی محافظت شود.

با احترام ، مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *