روسیه اتهام‌زنی آمریکا درخصوص استقرار سلاح در فضا را رد کرد


در تازه‌ترین تحولات بین‌المللی، روسیه با قاطعیت اتهامات آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی برای استقرار سلاح در فضا را رد کرده است. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ژنو، با بیان اینکه ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌های غربی بی‌اساس و نادرست است، تاکید کرد که روسیه به طور قاطع به دنبال پیروی از تعهدات بین‌المللی خود می‌باشد.

رد ادعاهای آمریکا توسط روسیه

گنادی گاتیلوف، نماینده روسیه، ضمن تکذیب این ادعاها، خاطرنشان ساخت که فدراسیون روسیه همواره در تلاش برای ممنوعیت استقرار سلاح در فضا بوده و در این زمینه پیشگام بوده است، اگرچه این تلاش‌ها تا به حال مورد حمایت غرب قرار نگرفته‌اند.

واکنش کرملین به شایعات

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، نیز اعلام کرد که تا کنون هیچ تماسی از سوی آمریکا در مورد این شایعات صورت نگرفته است. این در حالی است که آمریکا ادعا کرده بود رئیس جمهور جو بایدن دستور گفتگوی مستقیم با مسکو را در این خصوص صادر کرده است.

تاکید بر عدم وجود تهدید هسته‌ای

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی اخیر خود تاکید کرده که اقدامات فعلی روسیه هیچ تهدید هسته‌ای برای آمریکا یا جهان به همراه ندارد. وی افزود که هرگونه توانایی فنی روسیه برای استقرار تسلیحات ضد ماهواره در فضا، تهدیدی برای امنیت نیست.

پیگیری دقیق اقدامات روسیه توسط آمریکا

با این حال، مقامات آمریکایی اعلام داشته‌اند که به دقت اقدامات روسیه را زیر نظر دارند و این موضوع را جدی پیگیری می‌کنند. این در حالی است که برخی از مقامات کنگره آمریکا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر در این زمینه شده‌اند.

نتیجه‌گیری

مناقشه بر سر استقرار سلاح در فضا نشان‌دهنده تنش‌های فزاینده بین دو قدرت بزرگ جهانی است. با این حال، دیپلماسی و گفتگوهای مستقیم بین دو طرف می‌تواند راهی برای کاهش این تنش‌ها و جلوگیری از اقداماتی باشد که می‌تواند به امنیت جهانی آسیب برساند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *