افزایش بودجه صدا و سیما قانونی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بر قانونمند بودن افزایش بودجه صدا و سیما تأکید کرده است. وی اشاره می‌کند که این رویکرد اتفاق جدیدی نیست و از سوی نمایندگان مجلس با پیروی از قانون اجرا شده است. عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به اینکه این قانون در مجالس گذشته نیز وجود داشته، تأکید می‌کند که مجلس یازدهم تنها در اجرای قانون مصوب مجالس قبلی عمل کرده است.

ضرورت بودجه مناسب برای برنامه‌های تعریف شده

حجت‌الاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز بر نیاز صدا و سیما به بودجه مناسب برای اجرای برنامه‌های تعریف شده تأکید می‌کند. وی با اشاره به اینکه ساخت برنامه‌های باکیفیت و فاخر نیازمند هزینه‌های قابل توجه است، بیان می‌کند که بودجه فعلی صدا و سیما با کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست و در واقع، این سازمان با حداقل‌ها اداره می‌شود.

مقایسه بودجه صدا و سیما با کشورهای منطقه

با توجه به اظهارات مطرح شده، مشخص می‌شود که بودجه صدا و سیما در ایران نسبت به کشورهای منطقه کمتر است و این سازمان با تلاش برای حفظ کیفیت برنامه‌ها، با بودجه حداقلی اداره می‌شود. این وضعیت بیانگر نیاز به تخصیص منابع مالی مناسب‌تر برای تحقق اهداف کیفی و توسعه برنامه‌های صدا و سیما است.

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

در نهایت، افزایش بودجه صدا و سیما با توجه به قانونمندی و نیاز به توسعه برنامه‌های کیفی این سازمان، ضروری به نظر می‌رسد. همچنین، لزوم همراهی و حمایت بیشتر مجلس و دولت برای تأمین منابع مالی مورد نیاز صدا و سیما به منظور ارتقاء سطح کیفی برنامه‌ها و رقابت با کشورهای منطقه، برجسته است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *