اقدام جدید کشورهای آسه‌آن


کشورهای عضو آسه‌آن در گامی بلند به سمت تحقق اکوسیستمی پایدار قدم برداشته‌اند. این همگرایی، نشان‌دهنده تعهد آن‌ها به حفظ محیط زیست، توسعه اجتماعی مسئولانه و اعمال حکمرانی شفاف و عادلانه است.

همکاری بورس‌های اوراق بهادار در راستای توسعه پایدار

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس‌های اوراق بهادار مالزی، اندونزی، تایلند و سنگاپور، این نهادهای مالی در اقدامی مشترک اعلام کردند که به منظور توسعه یک اکوسیستم پایدار در سطح آسه‌آن با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این تلاش مشترک، گامی مهم در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار در منطقه به شمار می‌رود.

اجرای استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)

چهار بورس اوراق بهادار از طریق بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هدف از این همکاری، پیشبرد توسعه پایدار در کشورهای عضو آسه‌آن از طریق اجرای معیارهای مشترک زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در زیرساخت‌های داده مرتبط است. این ابتکار، زمینه‌ساز بهبود شرایط محیط زیست و افزایش مسئولیت اجتماعی در منطقه خواهد بود.

تسهیلات دبیرخانه بورس مالزی در اجرای اهداف

در جلسه‌ای که اخیراً بین بورس‌های شرکت‌کننده برگزار شد، ابتکار عمل جدید به رسمیت شناخته شد. بورس مالزی نقش دبیرخانه را برای تسهیل در اجرای موفقیت‌آمیز این اهداف به عهده گرفته است. این نقش به تقویت همکاری‌ها و تسریع در روند تحقق اهداف مشترک کمک خواهد کرد.

ایجاد اکوسیستم یکپارچه ESG

هدف از این همکاری، ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه ESG است که به ارتقای توسعه پایدار در سطح کشورهای آسه‌آن کمک کرده و امکان صرفه‌جویی در مقیاس از طریق کارآمدی هزینه و زمان ورود سریع‌تر به بازار را فراهم آورد.

توافق بر اساس دستاوردهای همکاری

طبق گزارشات، صرافی‌های شرکت‌کننده بر اساس دستاوردهای مبتنی بر نتیجه به توافق رسیده‌اند که شامل در نظر گرفتن ملاحظات محلی و سطح بلوغ بازارهای خود می‌شود. این امر به اطمینان از پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز استراتژی‌های توسعه پایدار در سطوح مختلف بازار کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

همکاری بورس‌های اوراق بهادار کشورهای عضو آسه‌آن در راستای توسعه اکوسیستم پایدار، نمونه‌ای بارز از تعهد منطقه‌ای به اهداف توسعه پایدار است. این ابتکار، با اجرای معیارهای ESG، زمینه‌ساز بهبود شرایط زیست‌محیطی و اجتماعی در منطقه آسه‌آن خواهد بود و به تقویت همکاری‌ها و تسریع در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *