انتقاد روسیه از ریاکاری ظالمانه آمریکا در قبال فلسطین


روسیه به شدت از رویکرد دوگانه و ریاکارانه دولت آمریکا در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تغییرات سیاست‌های واشنگتن در قبال فلسطین بر مبنای منافع سیاسی آمریکا و به شکلی ریاکارانه صورت گرفته است.

تحلیل رفتار آمریکا؛ از تشویق شهرک‌سازی تا تحریم نمایشی

زاخارووا با اشاره به اقدامات متناقض آمریکا از جمله به رسمیت شناختن شهرک‌سازی‌های اسرائیل و سپس وضع تحریم‌های ادعایی بر شهرک‌نشینان، این رویکرد را نشانه‌ای از فریبکاری و نژادپرستی دولت آمریکا دانست که تلاش دارد با بازی با احساسات مردم و از روی منفعت‌جویی سیاسی، معامله‌ای جدید به دست آورد.

محکومیت سیاست‌های غرب توسط روسیه

این انتقادات در حالی مطرح شده‌اند که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز پیشتر تصمیم برخی کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای قطع کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کرده بود.

نگاهی به آینده؛ روسیه و موضع‌گیری در قبال فلسطین

روسیه با این انتقادها نشان می‌دهد که همچنان در کنار فلسطین ایستاده و خواهان رویکردی عادلانه و بی‌طرفانه در حل و فصل مسئله فلسطین است. موضع‌گیری روسیه در قبال این مسئله نشان‌دهنده تلاش این کشور برای ایجاد تعادل و صلح پایدار در منطقه می‌باشد.

جمع‌بندی

انتقاد روسیه از ریاکاری آمریکا در قبال فلسطین، برجسته‌کردن تناقض‌های رویکرد سیاسی واشنگتن و تاکید بر حمایت از راه‌حل دو دولتی و حقوق مردم فلسطین است. این موضع‌گیری‌ها نشان از عزم روسیه برای افزایش فشار بین‌المللی به منظور دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و دائمی برای بحران فلسطین دارد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *