بارش برف و باران از فردا

با ورود به هفته جدید، شاهد تغییرات قابل توجهی در شرایط آب و هوایی ایران خواهیم بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان هواشناسی، مناطق مختلفی از کشور، از جمله شمال غرب، غرب و برخی از دامنه‌های جنوبی البرز، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد بارش‌های برف و باران خواهند بود.

نواحی تحت تأثیر بارش‌ها

بر اساس اعلام صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، بارش‌ها در نقاطی مانند آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه و کردستان با شدت بیشتری رخ خواهد داد. همچنین، شرایط برای بارش‌های پراکنده در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و سواحل غربی مازندران و شرق گیلان فراهم است.

تأثیر بارش‌ها بر دمای هوا

همزمان با بارش‌ها، شاهد افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود. این تغییرات دمایی، که از روز دوشنبه آغاز و تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت، تأثیرات مستقیمی بر شرایط زندگی روزمره و فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی خواهد داشت.

هشدارهای ایمنی در شرایط بارشی

ضیاییان در ادامه به احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و امکان ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی اشاره کرد. این شرایط، نیازمند توجه ویژه و احتیاط از سوی مسافران و شهروندان در حرکت در این مسیرهاست.

اوضاع جوی در تهران

برای استان تهران نیز، از بعدازظهر دوشنبه تا سه‌شنبه، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. این شرایط به ویژه در نواحی شمالی و غربی استان تأثیرگذار خواهد بود. همچنین، وزش باد شدید تا خیلی شدید در این مدت انتظار می‌رود.

پایان هفته؛ بازگشت به آرامش

با وجود شرایط جوی ناپایدار در ابتدای هفته، انتظار می‌رود که در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، شرایط آرام‌تری در بیشتر مناطق کشور حکم‌فرما باشد. این وضعیت، فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های فضای باز و برنامه‌ریزی برای امور روزمره فراهم می‌کند.

توصیه‌های پایانی

شهروندان و مسافران محترم توصیه می‌شود تا با دنبال کردن پیش‌بینی‌های هواشناسی و اتخاذ تدابیر ایمنی لازم، آمادگی خود را برای مواجهه با شرایط جوی پیش‌رو حفظ کنند. همچنین، از انجام فعالیت‌های دریایی و کوهنوردی در شرایط نامناسب جوی خودداری نمایند تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *