برخورد جدی با باغ وحش مشهد در صورت قصور


در روزهای اخیر، موضوعی که به شدت در فضای مجازی و رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته، وضعیت نامناسب «ریشا»، شیر مقیم باغ وحش مشهد است. بر این اساس، معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت تمام بر لزوم بررسی مجدد وضعیت این حیوان و اتخاذ تدابیر مناسب در صورت قصور باغ وحش تاکید کرده است.

پاسخگویی به نگرانی‌های جامعه در قبال سلامت حیوانات

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی، در این رابطه اظهار داشت که ابتلای حیوانات به بیماری‌ها در محیط‌هایی مانند باغ وحش‌ها امری طبیعی است؛ اما مهم‌ترین مسئله، کیفیت نگهداری و اقدامات درمانی انجام شده برای حیوانات بیمار است. وی افزود که باغ وحش مشهد از نظر دامپزشکی و اقدامات درمانی وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد و انتظار می‌رود در مواجهه با بیماری‌های حیوانات، اقدامات درمانی مناسبی صورت گیرد.

مطالبه بررسی دقیق و اقدامات سریع

معاون محیط زیست طبیعی خاطرنشان ساخت که اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی موظف است گزارشی دقیق از وضعیت حیوان و اقدامات انجام شده توسط باغ وحش تهیه کند. این گزارش باید نکات مطرح شده در اخبار و رسانه‌ها را مجدداً بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه قصور، اقدامات جدی و فوری انجام شود.

تأکید بر نگرش حمایتی نسبت به باغ وحش‌ها

اکبری با تأکید بر اینکه نگاه سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به باغ وحش‌ها حمایتی است، اظهار داشت که هدف اصلی ایجاد محیطی امن و مناسب برای حیوانات است. وی تاکید کرد که کوتاهی در نگهداری یا درمان حیوانات نه تنها به سلامت آن‌ها آسیب می‌زند بلکه نارضایتی جامعه را نیز به دنبال دارد. در همین راستا، معاونت محیط زیست طبیعی حساسیت زیادی به رفتار و اقدامات مدیران کل محیط زیست در استان‌ها دارد و در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

این رویکرد جدی و مسئولانه نشان دهنده تعهد سازمان حفاظت محیط زیست به حفظ و حراست از حقوق حیوانات و ارتقاء سطح سلامت و رفاه آن‌ها در باغ وحش‌ها است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *