تب دنگی در ایران: یک فوتی، 151 مبتلا و هشدار به مسافران جنوب کشور

تاکنون هیچ موردی از ابتلای بومی به تب دنگی در تهران مشاهده نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت تب دنگی در کشور را تشریح کرد و گفت: تاکنون 151 مورد ابتلا به تب دنگی در کشور گزارش شده و متأسفانه یک نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده است.

موارد شناسایی شده در تهران “وارداتی” هستند:

دکتر شهنام عرشی با تکذیب شایعات مبنی بر شیوع تب دنگی در تهران، تأکید کرد: موارد شناسایی شده در پایتخت، “وارداتی” بوده و از طریق مسافرت به کشورهای آلوده به این بیماری، به ایران منتقل شده‌اند.

انتقال فعال در بندر لنگه:

وی با اشاره به وجود انتقال فعال تب دنگی در بندر لنگه استان هرمزگان، به مسافران این منطقه هشدار داد و گفت: افراد باید از گزش پشه آئدس، ناقل این بیماری، خودداری کنند.

علائم و اقدامات پیشگیرانه:

تب، بدن درد، سردرد، درد عضلانی و مفصلی، اسهال و استفراغ از جمله علائم تب دنگی هستند. افراد در صورت مشاهده این علائم، به خصوص پس از سفر به مناطق آلوده، باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

بهبود بهداشت محیط و آموزش، کلید کنترل بیماری:

دکتر عرشی بهسازی محیط، ارتقای سواد سلامت و آموزش عمومی در مورد بیماری تب دنگی و راه‌های پیشگیری از آن را مهم‌ترین اقدامات در کنترل این بیماری دانست.

تغییرات اقلیمی، عامل افزایش موارد تب دنگی:

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی را عامل افزایش موارد تب دنگی در دنیا دانست و گفت: در 50 سال گذشته، تعداد کشورهای آلوده به پشه آئدس از 10 به 120 کشور افزایش یافته است.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *