تخصیص اعتبار مالیاتی ۱۵همتی برای حل مسائل کشور


در سال جاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” برنامه‌های متعددی را طراحی کرده است که تمرکز آن بر تسهیل فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیانی است. این برنامه‌ها با هدف گسترش و تقویت زیرساخت‌های فناوری و نوآوری کشور و افزایش مشارکت بخش خصوصی در این عرصه‌ها صورت می‌گیرد.

تمرکز بر مشارکت بخش خصوصی

محمدجواد صدری‌مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری، از واگذاری ۸۰ درصدی صدور مجوزها به بخش خصوصی خبر داد. این اقدام به منظور تسهیل ورود و فعالیت‌های نوآورانه در اکوسیستم فناوری ایران است. صدری‌مهر تأکید کرد که این استراتژی از طریق تسهیل صدور مجوزها برای شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری صورت می‌گیرد.

تخصیص اعتبار مالیاتی برای حل مسائل کشور

یکی از اقدامات مهم معاونت علمی در سال ۱۴۰۳، تخصیص اعتبار مالیاتی به میزان ۱۵همتی است که برای حل مسائل مختلف کشور از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه دانش‌بنیان اختصاص یافته است. این اقدام به منظور تقویت بنیه تحقیقاتی کشور و استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری برای رفع نیازهای مبرم جامعه صورت می‌پذیرد.

پیشبرد طرح‌های زیرساختی نوآوری

در ادامه تلاش‌های مستمر، معاونت علمی و فناوری به توسعه زیرساخت‌های نوآوری در کشور می‌پردازد. صدری‌مهر اشاره کرد که اعتباربخشی و تقویت شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم‌آفرینی از اولویت‌های کلیدی است. این زیرساخت‌ها می‌توانند نقش مهمی در تقویت اکوسیستم نوآوری و کمک به رشد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا داشته باشند.

نوآوری در صدور مجوزها

معاونت علمی همچنین بر تسهیل فرایندهای اداری تأکید دارد. توافق‌نامه‌ای با سامانه مجوزهای دولت برای تسریع در صدور مجوزهای لازم برای فعالیت‌های نوآورانه به امضا رسیده است. این تسهیلات به فعالان بخش خصوصی امکان می‌دهد تا با کمترین تأخیر اداری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

چشم‌انداز آینده

با توجه به این برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های اتخاذ شده، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌طور فزاینده‌ای به دنبال تقویت زیرساخت‌های نوآوری و فناوری است که در نهایت به تقویت جهش تولید و رشد اقتصادی کشور منجر خواهد شد. این تلاش‌ها انتظار می‌رود که در آینده نزدیک نتایج مثبتی را برای اقتصاد و جامعه ایران به ارمغان آورند.

به روز ترین اخبار در مجله خبری تدبیرگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *