ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی هم پیروز شد

در رویداد مهم انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و چهره شاخص این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، توانست با پیروزی قاطعی نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و رقیب اصلی خود، را شکست دهد.

نتایج قاطع انتخابات مقدماتی

با شمارش ۹۲.۴۷ درصد از آرا، ترامپ ۶۰.۱ درصد از آرا را کسب کرد و هیلی با کسب ۳۹.۲ درصد آرا، پیروزی را به ترامپ واگذار کرد. این پیروزی نشان‌دهنده حمایت قوی از ترامپ در میان جمهوری‌خواهان و تثبیت موقعیت او به عنوان نامزد پیشتاز این حزب است.

راهپیمایی ترامپ در ایالت‌های مختلف

پیش از این، ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر و نوادا نیز به پیروزی رسیده بود. این موفقیت‌ها، او را به یکی از قدرتمندترین چهره‌ها در عرصه سیاسی آمریکا تبدیل کرده است.

چشم‌انداز انتخاباتی و وعده‌های ترامپ

ترامپ در سخنرانی پیروزی خود در کلمبیا، مرکز و دومین شهر بزرگ ایالت کارولینای جنوبی، اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه به اندازه کنونی متحد نبوده و کشور مجددا مورد احترام قرار خواهد گرفت.

واکنش نیکی هیلی به نتایج انتخابات

نیکی هیلی، که پیشتر بر پیروزی در «ایالت مورد علاقه» خود تأکید داشت، علی‌رغم ناکامی در این دور از انتخابات، همچنان به انتقاد از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ و توصیف او به عنوان یک فرد «سمی» ادامه داد.

نتیجه‌گیری

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای جنوبی نه تنها موقعیت او را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تثبیت کرد، بلکه نشان‌دهنده حمایت گسترده از سیاست‌ها و دیدگاه‌های او در میان پایگاه رای جمهوری‌خواهان است. این موفقیت‌ها، زمینه را برای تداوم حضور تأثیرگذار ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا فراهم می‌آورد.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *