جزییات ترخیص خودروهای توقیفی اعلام شد


با فرارسیدن عید سعید نیمه شعبان و میلاد با برکت امام زمان (عج)، پلیس راهور ناجا طرح استثنایی ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی را اعلام نموده است. این طرح به منظور تسهیل در فرآیند ترخیص و همچنین به اشتراک گذاشتن شادی این مناسبت با شهروندان عزیز تدارک دیده شده است.

ابتکاری نو در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی

سردار حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهور، ضمن ابراز خرسندی از اعلام این طرح، اظهار داشت که بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی فرماندهی کل انتظامی و ریاست پلیس راهور ناجا، وسایل نقلیه‌ای که در چارچوب مقررات و به صورت فیزیکی توقیف شده‌اند، می‌توانند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شوند.

پوشش طرح ترخیص در حوزه‌های مختلف

این طرح شامل وسایل نقلیه‌ای می‌شود که موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب را نیز در بر می‌گیرد. خودروهایی که تا تاریخ مشخصی در پارکینگ‌ها توقیف شده‌اند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. با این حال، خودروهای دارای شکایت قضائی یا پرونده مفتوح قضائی از این طرح مستثنا بوده و باید مراحل قانونی خود را طی نمایند.

فرآیند ترخیص آسان و سریع

مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق اپلیکیشن “پلیس من” یا با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دفاتر پلیس ۱۰+ در روز نیمه شعبان و همچنین روز قبل از آن فعال بوده و آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند. علاقه‌مندان می‌توانند لیست دفاتر فعال را از طریق وبسایت رسمی پلیس راهور به نشانی epolice.ir مشاهده و با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر به محل سکونت خود، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.


امکان استفاده از خدمات آنلاین برای تسهیل در ترخیص

علاوه بر این، شهروندان می‌توانند با استفاده از خدمات آنلاین نیز درخواست ترخیص خودروی توقیفی خود را ثبت کنند. این روش، که به منظور کاهش مراجعه حضوری و صرفه‌جویی در زمان شهروندان در نظر گرفته شده است، فرصتی است تا با سرعت و آسانی بیشتری نسبت به ترخیص وسایل نقلیه اقدام گردد.

تأکید بر شرایط شمول طرح ترخیص

سردار رمضانی در ادامه توضیحات خود تأکید کرد که خودروهایی که به دلیل تخلفات قانونی خاص یا داشتن پرونده‌های قضائی توقیف شده‌اند، مشمول این طرح نخواهند بود و باید تمامی مراحل قانونی را برای ترخیص طی کنند. این امر به منظور حفظ نظم و امنیت عمومی و اجرای عدالت در جامعه می‌باشد.

فعالیت گسترده دفاتر و مراکز ترخیص در سراسر کشور

برای رفاه حال شهروندان، مراکز ستاد ترخیص پلیس راهور در روز نیمه شعبان در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعال خواهند بود. هدف از این اقدام، ارائه خدمات به موقع و مؤثر به شهروندان برای ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در این روز مبارک می‌باشد.

دعوت به استفاده از این فرصت استثنایی

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا، ضمن دعوت از تمامی شهروندانی که وسایل نقلیه آنها در پارکینگ‌ها توقیف شده است، برای استفاده از این فرصت ویژه تأکید کرد که این طرح به منظور تسهیل در امور مربوط به ترخیص و ایجاد فضای مثبت و شاداب در جامعه به مناسبت میلاد امام زمان (عج) اجرا می‌شود. این اقدام نشان‌دهنده توجه ویژه نهادهای مسئول به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و تلاش برای حل مشکلات آنها در ایام خاص و مبارک است.

در پایان، می‌توان گفت که این طرح نمونه‌ای بارز از همدلی و همراهی نهادهای حکومتی با مردم در مناسبت‌های مهم و تأثیرگذار است. امید است که با استفاده از این فرصت، شاهد رفع موانع و تسهیل در امور روزمره شهروندان باشیم و همچنین شادی و نشاط را به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت در جامعه گسترش دهیم.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *