حدود ۸۰ درصد دستگیری‌های پلیس توسط کلانتری‌ها انجام می‌شود


سردار علی مویدی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا، اظهار داشته است که حدود ۸۰ درصد از کل دستگیری‌ها و ۵۰ درصد از کشفیات موادمخدر و قاچاق کالا و ارز در فراجا توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها انجام می‌شود.

نقش اساسی در حفظ نظم و امنیت

سردار مویدی با بررسی ساختارهای فراجا، نقش حیاتی کلانتری‌ها در حفظ نظم، امنیت، و تامین آسایش و آرامش فردی و عمومی در جامعه را تأکید کرده است. او افزوده است که این واحدها در دستگیری مجرمان پیشگام هستند و در این راستا حدود ۸۰ درصد از کل دستگیری‌ها و ۵۰ درصد از کشفیات ناشی از فعالیت‌های مجرمانه این واحدهاست.

تعداد پرونده‌های قضائی و نقش قضائی کلانتری‌ها

سردار مویدی اظهار داشته است که هر ساله به صورت میانگین شش میلیون پرونده قضائی در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود. این پرونده‌ها با پیگیری کارکنان این بخش به صدور حکم قضائی می‌انجامند. این نشان می‌دهد که دستگیری‌ها و پیگیری‌های قضائی به دلیل فعالیت‌های کلانتری‌ها به صورت مداوم انجام می‌شوند.

موارد مختلف در کلانتری‌ها

سردار مویدی به معرفی بخش‌های مختلف کلانتری‌ها پرداخته و اظهار داشته است که هر کلانتری از قسمت‌ها و دوایر متعددی تشکیل شده که هر یک از این دوایر در راستای وظایف محوله خود مشغول به انجام وظایف و خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

تحول کلانتری‌ها با رویکرد بهره‌مندی از تکنولوژی

رئیس پلیس پیشگیری فراجا به طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که یکی از مطالبات هیئت رئیسه فراجا است، اشاره کرده و گفته است که با توسعه ساختاری کلانتری‌ها و بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین، این واحدها قصد دارند تا گامی ارزشمند برای تعالی و رضایت‌مندی شهروندان بردارند.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *