دستگیری ۲۸ خرده فروش و معتاد متجاهر در طرح آرامش در شهر اسفراین


در اقدامی قاطع و هدفمند برای مقابله با چالش‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و فروش مواد مخدر، نیروهای انتظامی شهرستان اسفراین طرح دو روزه آرامش را با موفقیت به اجرا درآوردند. این طرح، که با هدف پاکسازی مناطق جرم‌خیز و کانون‌های آلوده به مواد مخدر طراحی شده بود، منجر به دستگیری تعدادی از خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر شد.

برخورد قاطع با عوامل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر

سرهنگ محمد روهنا، فرمانده انتظامی اسفراین، ضمن اعلام خبر اجرای این طرح، تاکید کرد که عزم نیروهای انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان جزم است. در این راستا، سه خرده‌فروش مواد مخدر و ۲۵ معتاد متجاهر با هماهنگی قوه قضاییه دستگیر شدند.

کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و اقلام ممنوعه

طی بازرسی‌های صورت گرفته از مخفیگاه‌های متهمان، ماموران موفق به کشف ۴۱ گرم انواع مواد مخدر به همراه اقلام ممنوعه و ابزار آلات مرتبط با استعمال و فروش مواد مخدر شدند. این یافته‌ها نشان‌دهنده گستردگی فعالیت‌های مجرمانه در حوزه قاچاق و استعمال مواد مخدر در منطقه است.

اقدامات پیشگیرانه و توجه به درمان معتادان

علاوه بر برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، توجه ویژه‌ای نیز به سرنوشت معتادان متجاهر شده است. این افراد پس از دستگیری به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند تا فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم به آنها داده شود. این اقدام نشان‌دهنده توجه به اصلاح و بازپروری علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و انتظامی است.

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز آینده

اجرای موفقیت‌آمیز طرح آرامش در شهرستان اسفراین نمونه‌ای برجسته از اقدامات موثر نیروهای انتظامی در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است. با تداوم این دست از طرح‌ها و همراهی جامعه، امید است که شاهد کاهش چشمگیر جرائم مرتبط با مواد مخدر و بهبود شرایط امنیتی و اجتماعی در سطح شهرستان و کشور باشیم.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *