اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳


در راستای ارائه فرصت‌های بیشتر به داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل، سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام و برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را اعلام کرده است. این اقدام به منظور پاسخگویی به نیازهای داوطلبان و ایجاد شرایط مساعدتر برای دستیابی آنان به اهداف تحصیلی‌شان صورت گرفته است.

زمان‌بندی ثبت‌نام و برگزاری آزمون

ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در این بازه زمانی با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

برنامه‌ریزی برای آزمون

آزمون نوبت دوم در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این فرصتی است برای داوطلبانی که به دنبال پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و سایر گزینه‌های آموزشی هستند.

گزینه‌های تحصیلی متنوع

داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آزمون سراسری برای رشته‌های مختلف دانشگاهی از جمله پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ثبت‌نام کنند. همچنین، داوطلبانی که متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی هستند، نیز می‌توانند در این زمان ثبت‌نام نمایند.

آمادگی برای موفقیت

دکتر علی صدر، معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، تأکید کرده است که دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعات مفید دیگر هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس قرار خواهد گرفت. این اطلاعات می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا با آگاهی کامل و آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون آماده شوند.

سخن پایانی

برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری نشان‌دهنده تلاش سازمان سنجش آموزش کشور برای ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای همه داوطلبان است. این فرصت برای کسانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند، زمینه‌ساز موفقیت‌های آتی خواهد بود.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *