تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی، محمد امیدفر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در استان خبر داد. او اعلام کرد که فعالیت این سامانه تا شب یکشنبه ادامه خواهد داشت و شدت فعالیت آن در نیمه‌ی جنوبی استان بیشتر خواهد بود. بارش‌ها در نواحی گرمسیر به صورت باران و در نواحی سردسیر به صورت برف پیش‌بینی شده است. از شب یکشنبه، شدت سامانه بارشی به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین، طی هفته‌ی جاری، گذر امواج تراز میانی جو، ناپایداری‌ها و بارش‌های پراکنده‌ی باران و برف را در استان به وجود خواهد آورد، به خصوص در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه. در خصوص وضعیت دمایی، تا روز یکشنبه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و از آن پس تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود.

در ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۹ و سه درجه بالای صفر بوده است. دمای فعلی تبریز نیز ۶ درجه بالای صفر گزارش شده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. هریس با دمای صفر درجه سردترین و جلفا با دمای ۱۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان اعلام شده‌اند. بیشترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته نیز از شهرستان بستان‌آباد با ۱۵.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *