سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد

با انتشار اطلاعیه‌های بانک مرکزی، قیمت سکه و طلا به سمت کاهش گرفت و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران از این تغییر مثبت خبر داد. وی با اشاره به تحولات سیاسی منطقه و بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی، دلایل افزایش قیمت سکه و طلا را تشریح کرد.

تأثیرات اطلاعیه بانک مرکزی در بازار

اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری شمش طلا به اصناف طلافروشی و عرضه سکه‌های بدون تاریخ، به کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار منجر شد. این اقدام به کاهش ١.٤٥ میلیون تومانی در قیمت سکه تمام جدید منجر شد.

توضیحات کارشناس بازار

کارشناس بازار سکه و طلا اظهار کرد که معاملات بازار در این هفته به‌نوعی متوقف بوده و قیمت‌ها دچار تغییرات قابل توجهی شده است. تعدادی شمس طلا در اتاق معاملات بانک مرکزی به فروش رسیده و قیمت‌ها تعدیل شده است.

نقد و بررسی اقتصاد جهانی

با کاهش قیمت اونس جهانی طلا به دلیل اخبار مثبت اقتصادی در کشور‌های غربی، قیمت هر اونس طلا به ٢٠١١ دلار رسیده است. این تغییرات در بازار جهانی نیز تأثیراتی مثبت در بازار داخلی ایجاد کرده است.

پیش‌بینی برای آینده

کارشناس بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرده که با ادامه روند واگذاری سکه و تأثیرات مثبت آن، قیمت‌ها احتمالاً با تعدیل همراه خواهد بود. تغییرات در بازار جهانی طلا نیز می‌تواند تأثیرات جدیدی در بازار داخلی ایجاد کند

اخبار روز را در مجله خبری تحلیلی تدبیرگران دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *